Ford

Silnik Ford 1.6i 8V HC EFI 103KM-105KM CVH

3629
Silnik Ford 1.6i 8V HC EFI 103KM-105KM CVH

Silniki Ford Zetec / Endura / CVH / I4 są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 1.6i 8V HC EFI 103-105KM występował w sportowych odmianach Forda Escorta XR3i oraz Forda Fiesta XR2i. Silnik w odróżnieniu od swojej słabszej wersji różnił się układem zapłonowym, w którym zastosowano podwójny zapłon iskrowy, po za tym konstrukcja został taka sama.Jest kolejną jednostką z rodziny CVH która miała zastąpić wysłużone odmiany Kent OHV.



Konstrukcja została oparta na bardzo prostych rozwiązaniach co przekładało się na dużą trwałość oraz niską awaryjność. Wałek rozrządu oraz pompa wody został napędzany paskiem zębatym,natomiast zawory są regulowane przez popychacze hydrauliczne. W opinii użytkowników silnik uchodził za bardzo trwały nie sprawiający większych problemów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoita dynamika
  • dostępność części

Wady

  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię