Silnik Alfa Romeo 2.0 MultiAir 200KM został opracowywany przez koncern Alfa Romeo i wprowadzony w 2016 roku. Miał zastąpić starsze jednostki 1.7 TBI. Jest to całkowicie nowa konstrukcja silników z rodziny GME Global Medium Engine produkowaną we włoskiej fabryce Termoli dla modeli Alfa Romeo Giulia oraz Stelvio. W tym samym czasie powstał bliźniaczy projekt silników o nazwie Hurricane dla pojazdów Jeep oraz Dodge przez amerykański koncern FCA Chrysler w Trenton. Silnik technologicznie bardzo zaawansowany w którym wprowadzono rewolucyjny system MultiAir (elektro-hydrauliczne sterowanie zaworami dolotowymi ).
Jest to konstrukcja turbodoładowana wykonana z aluminium z wtryskiem bezpośredni wyposażona w najnowszej generacji system Multiair III ze zmiennymi fazami rozrządu VVT. Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6/D-Temp i jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF. Jednostka może poszczycić się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |