Fiat

Silnik Fiat 1.3 16V GSE T4 FireFly 131KM-150KM

11768
Silnik Fiat 1.3 16V GSE T4 FireFly 131KM-150KM

Silniki Fiat FireFly / T-Jet / MultiAir są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.3 16V Turbo 150KM wszedł do produkcji w 2018 roku i będzie zasilał samochody koncernu Fiat oraz Jeep. Jest to całkowicie nowa konstrukcja silników z rodziny FCA Global Small Engine, którą znajdziemy pod handlową nazwą FireFly. Pierwsze silnik z rodziny FCA będą produkowane w fabryce w Bielsku-Białej,na początku jednostki 3-cylindrowe w późniejszym etapie odmiana 1.3 16V 150KM.


Jest to konstrukcja modułowa Turbodoładowana wykonana z aluminium z wtryskiem bezpośredni wyposażona w najnowszej generacji system Multiair III ze zmiennymi fazam rozrządu VVT.Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6/D-Temp i jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF.


Jak zapewnia producent jednostki z pod znaku FireFly są dużo trwalsze od konkurencji i bez większych problemów powinny wytrzymać przebiegi w granicach 240 tys/km.Obecnie silnik będzie zasilała dwa modele samochodów Fiata 500X oraz Jeepa Renegade natomiast w przyszłości ma być dedykowany dla większości modeli.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobre osiągi
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu
  • filtr cząstek stałych GPF

Informacje serwisowe

  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

07.05.2020 Fiat 500X
(9.7)
Opinia: Silnik 1.3 16V 150KM jest silnikiem 4 cylindrowym z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Spełnia najnowsze normy czystości spalin. Układ 4 cylindrów sprawia, że w ogóle nie czuć w tym motorze wibracji. Silnik bardzo oszczędny a zarazem nadzwyczaj dynamiczny. Jazda samochodem z tą jednostką napędową to
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika, świetnie ciągnie od samego dołu. Bardzo małe spalanie.
Wady: Brak
  • Silnik: 150 KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 30 tyś. km
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam