Silnik Fiat 1.0 12V T3 Turbo FireFly 100/120KM

23561
Silnik Fiat 1.0 12V T3 Turbo FireFly 100/120KM

Silniki Fiat GSE FireFly są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Jeep

Silnik Fiat 1.0 12V FireFly Turbo wszedł do produkcji w 2018 roku a jego debiut przypadł na model Fiat 500X FL. Odmiana o mocy 120KM jest stosowana także w Jeepie Renegade, a od 2020 roku silnik występuję w wersji 100-konnej w Fiacie Tipo po liftingu.Jest to całkowicie nowa konstrukcja silników z rodziny FCA Global Small Engine którą znajdziemy pod handlową nazwą FireFly produkowane przez Fiat Chrysler Atomobiles. Pierwsze silniki z rodziny FCA będą produkowane w fabryce w Bielsku-Białej, na początku jednostki 3-cylindrowe w późniejszym etapie odmiana 1.3 16V 150KM.



Jest to konstrukcja modułowa Turbodoładowana wykonana z aluminium z wtryskiem bezpośredni wyposażona w najnowszej generacji system Multiair III ze zmiennymi fazami rozrządu VVT.Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6/D-Temp i jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF.Jak zapewnia producent jednostki z pod znaku FireFly są dużo trwalsze od konkurencji i bez większych problemów powinny wytrzymać przebiegi w granicach 240 tys/km.Obecnie silnik będzie zasilała modele  Fiata 500X FL oraz Jeep Renegade natomiast w przyszłości ma być dedykowany dla większości modeli.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobre osiągi
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu
  • filtr cząstek stałych GPF

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 0W-20 FIAT 9.55535-DM1, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (9.1)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 8.9/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 0

Najbardziej awaryjna część

21%
16%
16%
11%
16%
11%
11%
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

11.11.2024 Fiat Tipo combi
(9.0)
Opinia: Przejechanie nie dużo km ale śmiem potwierdzić że bardzo dobry silnik jeżeli chodzi o konstrukcję 3 cylindrowa o pojemności 1.0 niskie spalanie wystarczająca moc co tego dodam że bardzo dobrze sobie radzi z dość ciężkim Tipo combi koniec 21 roku 28000 przebieg znam że w
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie Wystarczająca dynamika Płynne oddawanie mocy
Wady: Jak na ten moment brak
  • Silnik: 100
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 28000
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Polecam
04.08.2023 Tipo
(9.7)
Opinia: Silnik w Tipo. Przyjemny silnik, moc wystarczająca do codziennej jazdy. Do około 120km/h przyjemnie cichy - bardzo dobre wygłuszenie. Spalanie przy jeździe drogi szybkiego ruchu (70%), drogi lokalne/wojewódzkie (30%) to około 5,6l/100 km przy prędkości średniej około 80km/h. W przypadku miasta zużycie 6,5-7,5l/100km. Trudno wystawiać
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: - wystarczająco dynamiczny - dość niskie zużycie paliwa - dość dobra kultura pracy w typowym zakresie obrotów (do 4000)
Wady: - wyczuwalne wibracje powyżej 4000 obrotów/min. i krótko po zimnym starcie
  • Silnik: 100KM 190Nm
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 7000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
04.03.2023 Fiat 500x
(10.0)
Opinia: Najlepszy silnik 1L turbo. Osiągi są doskonałe, ładne brzmienie, zero problemów po 115 tys. Jedyny minus to spalanie przy szybkiej jeździe.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Mocny. 500x rozpędza się jak gokart.
Wady: Spalanie na autostradzie.
  • Silnik: 120KM/ 1.0 firefly
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 115000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
11.02.2023 500x
(8.3)
Opinia: Auto ma nie wielki przebieg wiec awarii nie bylo. Silnik nie nadaje sie do szybszej jazdy na autostradzie-przy 140km/h spala 10litrow!A przy 90km/h...4litry.Srednio z ostatnich 20tys km 6.8.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Jak na 120koni jest zwawy.Podejrzewam ze jest mocniejszy-potrzebna by byla hamownia.Dla odmiany ponizej 1700obr(poki nierozkreci sie turbina)slaby.Z powodu tej slabosci wiele skrzyzowan ktore innymi autami pokonywalem na 2jce tera musze na 1nce-kwestia przyzwyczajenia.
Wady: Na zimno slychac i czuc jego 3cyl.nature.Po rozgrzaniu jest ok.
  • Silnik: 120 1.0
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 25000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
25.10.2022 Jeep Renegade
(10.0)
Opinia: Osiągi zapewnia bardzo dobre. Ładnie wkręca się na obroty, a powyżej 4 tys. ciągnie, jak turbina. Spalanie zależne od stylu jazdy. Po emerycku da się naprawdę pooszczędzać, ale jak go przycisnąć, 9l nie jest problemem. Dużo pali też na autostradzie 9,5 przy 120-130, chociaż to
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Mocny i bezawaryjny
Wady: Kultura pracy niższa niż u konkurencji, mało elastyczny.
  • Silnik: 120KM/ 1.0 firefly
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 108000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam