Silnik Fiat 1.0 12V FireFly Turbo wszedł do produkcji w 2018 roku a jego debiut przypadł na model Fiat 500X FL. Odmiana o mocy 120KM jest stosowana także w Jeepie Renegade, a od 2020 roku silnik występuję w wersji 100-konnej w Fiacie Tipo po liftingu.Jest to całkowicie nowa konstrukcja silników z rodziny FCA Global Small Engine którą znajdziemy pod handlową nazwą FireFly produkowane przez Fiat Chrysler Atomobiles. Pierwsze silniki z rodziny FCA będą produkowane w fabryce w Bielsku-Białej, na początku jednostki 3-cylindrowe w późniejszym etapie odmiana 1.3 16V 150KM.
Jest to konstrukcja modułowa Turbodoładowana wykonana z aluminium z wtryskiem bezpośredni wyposażona w najnowszej generacji system Multiair III ze zmiennymi fazami rozrządu VVT.Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6/D-Temp i jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF.Jak zapewnia producent jednostki z pod znaku FireFly są dużo trwalsze od konkurencji i bez większych problemów powinny wytrzymać przebiegi w granicach 240 tys/km.Obecnie silnik będzie zasilała modele Fiata 500X FL oraz Jeep Renegade natomiast w przyszłości ma być dedykowany dla większości modeli.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 8) | (9.1) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 8.9/10 |
Dynamika | 9.0/10 |