Silnik Fiat 1.4 16V T-Jet o mocy 105KM to najsłabsza odmiana wśród oferowanych na rynku silników T-Jet. Jednostka o tej mocy występowała w latach 2012-2016 w Alfa Romeo Giulietta pod nazwą 1.4 TB.Konstrukcja silnika nieskomplikowana z układem wtryskowym pośrednim oraz rozrządem napędzanym klasycznym paskiem. Jedynym nowatorskim rozwiązaniem jest zastosowaniem Turbosprężarki IHI i Garetta co miało przełożyć się na dobre osiągi.
Największymi mankamentami tej jednostki są awarie Turbosprężarki IHI – pękający korpus, ubytki płynu chłodzącego i przedwczesne zużycie sprzęgła w którym zastosowano dwumasowe (dotyczy to mocniejszych wersji). Poza awariami wyżej wymienionego osprzętu nie zanotowano większych problemów. Silnik uważany jest za trwały i bez problemu można przejechać ponad 200tys/km bez najmniejszych awarii. Trwałość i mała awaryjność to zasługa prostej nieskomplikowanej konstrukcji, która jedynie została wsparta przez turbodoładowanie. Następcą 1.4 T-Jet jest silnik z oznaczeniem 1.4 Multi-Air o bardziej zaawansowanej technologi.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |