Silniki Fiat FIRE SPI / MPI są stosowane w samochodach marki
Silnik Fiat 1.4 16V FIRE MPI o mocy 90KM wszedł do produkcji w 2005 roku i miał zastosowanie w modelach Fiat Stilo oraz Bravo II. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km lub 5 lata.
Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz drobnej elektryki. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, niezła dynamika i przyzwoity poziom spalania, natomiast kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Opinia:
Super rzecz !!!!!! Fantastyczny tani samochód. Super maszyna. Rewelacja. Żadnych awarii. Kocham Fiata.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
tani w utrzymaniu,żadnych awarii
Wady:
nie znalazłem
Silnik:
1,4 89
Rocznik:
2013
Przebieg:
130 000
Spalanie:
7.5 l/100km
Polecam
21.08.2018Fiat Bravo
(10.0)
Opinia:
Super silniczek nic mu nie dolega a przebieg ma już 190 tys i hula jak nowy.Spalanie na poziomie 7.5l co można chcieć więcej.Wbrew temu co jest na papierze (90KM) silnik zbiera się nieźle a w połączeniu z 6-biegową skrzynią jest zadowalający na trasie.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
same plusy,niezła dynamika,skrzynia 6-biegowa
Wady:
niema
Silnik:
90KM
Rocznik:
2008
Przebieg:
190tys
Spalanie:
7.5 l/100km
Polecam
28.02.2018Bravo II
(9.3)
Opinia:
Silnik od nowości (2007r.) na LPG. Jestem 3 właścicielem, przejechałem 30 tyś km, jestem bardzo zadowolony. Dotychczas bezawaryjny, dla mnie wystarczająco mocny, dynamika nie powala na kolana ale pozwala na płynne poruszanie w ruchu miejskim. Do 3500 obr/min mułowaty a od 3500-4500obr/min ma najlepszą dynamikę.
Elastyczność uważam za bardzo dobrą, silnik nie dławi się i nie szarpie nawet podczas przyspieszania od 1500 obr/min z 4 czy 5 biegu. Natomiast przy ruszaniu i puszczaniu sprzęgła trzeba go trzymać na obrotach bo lubi zgasnąć (być może sprawę pogłębia w moim przypadku dość zużyte sprzęgło które zaczyna łapać dość wysoko). W połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną idealny na trasy (spalanie ok. 6L do 6,5L / 100 km). Jedyny mankament jaki zauważyłem to wysokie zużycie oleju (dolewam 150ml-200ml / 1000km). Prawdopodobnie jest to spowodowane tym że silnik zrobił 150tyś na LPG. Współpraca z instalacją LPG idealna. Minimalny spadek mocy i wzrost zużycia paliwa po przełączeniu na LPG. Raz na rok oddaję samochód do regulacji LPG bo się rozstraja i czuć szarpnięcie przy przełączaniu z benzyny na LPG. Zauważułem też że przy mrozach długo czekam na ciepło we wnętrzu samochodu.
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
bardzo dobra współpraca z LPG,bardzo dobra elastyczność,skrzynia 6-biegowa,bezawaryjny
Wady:
zużycie oleju (dolewam 150ml-200ml / 1000km). wzrost zużycia paliwa przy LPG,przy mrozach długo się nagrzewa