Silniki Fiat Pratola Serra są stosowane w samochodach marki
Silnik Fiat 1.8 16V o mocy 113KM jest najsłabszą odmianą tej rodziny, która miała zastosowanie w modelach Fiat Bravo/Brava, Marea oraz Lancii Delta i Dedra. Jednostka z wtryskiem paliwa wielopunktowym, z rozrządem na pasku ze zmiennymi fazami rozrządu.Silnik boryka się wieloma drobnymi ale uciążliwymi usterkami elektryki takimi jak czujnik sterującego wentylatorem który może doprowadzić do przegrzania silnika i awarie cewek. Dodatkowo musimy pamiętać o regularnej wymianie paska rozrządu maksymalnie co 80 tys/km oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za dobre osiągi, ale niestety kosztem wysokiego poziomu spalania.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
prosta budowa
trwała konstrukcja
dostępność części
bezproblemowy serwis
Wady
możliwość awarii układu rozrządu
pobór oleju
awarie cewki
awarie czujnika sterującego wentylatorem.wycieki
duże spalanie
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 80.000 km
Ilość oleju silnikowego:
4.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną