Silnik Chrysler 3.6 V6 VVT Pentastar – opinie – awarie

62525
Silnik Chrysler 3.6 V6 VVT Pentastar – opinie – awarie

Silniki Chrysler V6 Pentastar są stosowane w samochodach marki

  • Chrysler
  • Dodge
  • Jeep
  • Fiat

Silnik Chrysler 3.6 V6 24V VVT  to jednostka, która była stosowana od 2011 roku. Pierwsze wersje zostały zaprezentowany w 2009 roku podczas New York Auto Show, a debiut przypadł na 2011 r w modelach Chrysler, Jeep oraz Dodge. Początkowo silnik nazywał się Phoenix ale ze względu na konflikt znaku towarowego został zmieniony na nazwę Pentastar, która pochodzi z Chrysler Corporation i była używana od 1963 r.


Konstrukcja widlasta, 24-zaworowa, wykonana w całości z aluminium (blok oraz głowica) zasilana wtryskiem wielopunktowym z rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka wyposażona w podwójne fazy rozrządu zaworu, co wpływa na zdecydowanie wyższą kulturę pracy. Silnik może poszczycić się świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.6-6.0 L L, typ oleju: 5W30, wymiana po 13.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (9.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

63%
5%
5%
10%
4%
4%
10%
Suma głosów: 82

Opinie użytkowników

12.10.2024 Lancia Voyager
(10.0)
Opinia: Silnik jest praktycznie bezawaryjny (zrobione 140 kkm w 3 lata), zmiana oleju co 12tys i to tyle. Motor jest względnie cichy, w codziennym użytkowaniu rzadko przekracza 4 tys. obrotów, w trasie zadowala się około 1.8-2.5krpm bez jakiegokolwiek wysiłku. Jak trzeba depnąć, to kręci głośno
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Mocny, oszczędny, bezawaryjny.
  • Silnik: 283
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 235000
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Polecam
15.02.2024 Dodge Challenger
(10.0)
Opinia: Silnik jest dynamiczny i oszczędny.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika i niskie spalanie
Wady: Brak
  • Silnik: 305
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 76000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
15.02.2024 Dodge Journey
(10.0)
Opinia: Silnik 3.6V6 Pentastar to mistrzostwo wykonania, typowy silnik amerykański na bardzo duże przebiegi rzędu 800.000 km. Sprawdziłem i w 2020 roku łącznie wyprodukowano tych silników ponad 10 milion 300 tysięcy sztuk 😳. Silnik trafił również 6 krotnie na listę najlepszych silników Wards.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Średnie spalanie 9l Pb lub 12 LPG Moc 300km kultura pracy niskie koszty napraw, np walki oryginalne kosztują 200 zł sztuka 😳 ( dla porównania do 1.9 TDI z oznaczeniem BLT 130km wałek kosztuje 980 zł)
Wady: Pomiędzy głowicami znajduje się chłodniczka oleju która czasem (nie zawsze) potrafi zacząć puszczać olej na zewnątrz, objawia się to plamami pod autem. Problem można rozwiązać na wieki w kosztach części i robocizną za 1300 zł
  • Silnik: 304
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 109000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
12.05.2023 Chrysler T&C Limited
(9.7)
Opinia: Silnik spisuje się rewelacyjnie. Bardzo dobra dynamika i osiągi. Spalanie jak na silnik prawie 300 konny uważam za dobre ok 14L LPG i 12L BP. jak na taki wielki samochód to nie jest dużo. Użytkowany od 4 lat jedyna awaria to chłodnica oleju. ale koszt
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, przyspieszenie. Kultura pracy, silnika na biegu jałowym praktycznie nie słychać.
Wady: Jak dla mnie brak.
  • Silnik: 3,6 V6 Pentastar 287KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 185000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Polecam
25.10.2022 chrysler town & country
(10.0)
Opinia: jeżdźę chryslerem town&country od 2014 na dziś mam 275 tyś w tym czasie zawiódł czujnik ciśnienie oleju jakoś około 200 tyś km i nic więcej jeśli chodzi o silnik spalanie różne zimą potrafi spalić 16 litrów ale u mnie zimy są po minus 40
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: nieusterkowy niskie spalanie cichy
Wady: jak dla mnie za często trzeba olej zmieniać co 10 tyś
  • Silnik: 3.6 pentastar
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 275000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam