Silniki Chrysler V6 Pentastar są stosowane w samochodach marki
Silnik Chrysler 3.6 V6 24V VVT o mocach 299, 305 lub 310KM to kolejna odmiana jednostki która była stosowana od 2013 roku.Pierwsze wersje zostały zaprezentowany w 2009 roku podczas New York Auto Show, a debiut przypadł na 2011 r w modelach Chrysler, Jeep oraz Dodge. Początkowo silnik nazywał się Phoenix ze względu na konflikt znaku towarowego został zmieniony na nazwę Pentastar, która pochodzi z Chrysler Corporation stosowanej od 1963r. Konstrukcja widlasta, 24-zaworowa, wykonana w całości z aluminium (blok oraz głowica) zasilana wtryskiem wielopunktowym z rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka wyposażona w podwójne fazy rozrządu zaworu, co wpływa na zdecydowanie wyższą kulturę pracy. Silnik może poszczycić się świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.
Opinia:
Silnik jeżdzi w Dodge Challenger
auto nowe więc póki co bez zastrzezeń
pali niewiele około litr więcej niż 2.0 TSI.
10.0/10
8.0/10
10.0/10
Zalety:
Dynamiczny
Wady:
brak
Silnik:
305 KM 3.6
Rocznik:
2021
Przebieg:
20000
Spalanie:
10.5 l/100km
Polecam
31.12.2022Chrysler T&C 2014.
(8.7)
Opinia:
Silnik mocny i żwawy. Nie ma nic wspólnego ze starymi amerykańskimi leniwcami. Został zrobiony przez Japończyków. Niestety to już nie tak prosta konstrukcja jak stare, ale nie ma róży bez kolców. U mnie jeździ w Chryslerze T&C. Do tego samochodu nadaje się bardzo dobrze. Spalanie
LPG 16/100. Bardzo ważne, żeby szukać jak najnowszego. W 2014 był stosowany po lifcie i jest poprawiony. Zwróćcie uwagę, że samochody z roku 2013 często są rokiem modelowym 2014 (amerykański wymysł) i mają poprawiony silnik. Wcześniejszego bym nie ryzykował, bo można wpaść w dość drogi remont głowic. Wymianę oleju sam sobie ogarniam (wkład filtra od góry, tylko korek z dołu). Plus za bezobsługowy i trwały rozrząd na łańcuchu. Co do kosztów obsługi (same części) - serwis olejowy około 300 zł, świece niecałe 200 zł, cewka 6 szt. x 130 zł, filtry również standard.
10.0/10
7.0/10
9.0/10
Zalety:
Trwałość, kultura, osiągi, dobra współpraca z LPG.