Silnik PSA 1.2 12V PureTech 131KM GPF EB2 ADTS

16995
Silnik PSA 1.2 12V PureTech 131KM GPF EB2 ADTS

Silniki PSA PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.2 12V PureTech o mocy 131KM ma zastosowanie w samochodach koncernu PSA oraz w nowych modelach Opla. Silnik trzycylindrowy wyposażony w  turbosprężarkę z wtryskiem bezpośrednim wszedł do produkcji w 2018 roku. To konstrukcja modularna najnowszej generacji która będzie stosowana w ponad 100 modelach koncernu PSA aż w 70 krajach. Jest odmianą z rodziny PureTech EB2 która przeszła szereg modyfikacji i seryjnie została wyposażona w filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d-Temp.


Konstruktorom udało się obniżyć pozom spalania o 4% w porównaniu ze starszymi odmianami,a co najważniejsze ograniczono emisję spalin aż o 75% przez zastosowanie filtra GPF. Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym.Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką,niskim poziomem spalania na poziomie 5L oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • turbodoładowanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.6)
Trwałość 6.5/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 1

Najbardziej awaryjna część

73%
1%
17%
2%
4%
2%
2%
Suma głosów: 124

Opinie użytkowników

07.09.2023 Peugeot 302 II FL
(8.7)
Opinia: Pasek pracujący w oleju się złuszcza i zatyka smok olejowy. Przy 80 tyś. konieczna była wymiana rozrządu. Niestety ten typ tak ma. Mechanik zalecił kolejną wymianę przy 150 tyś.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 131 KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 87000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
06.06.2023 Toyota Proace Verso famil
(5.0)
Opinia: 52 tys km. Zużycie oleju powyżej 2l na 10 tys. Napisu na pasku już nie ma .
  • 1.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dynamiczny ( jeśli potrzeba )
Wady: Duże zużycie oleju , wysokie spalanie : 8 litrów ( klimatyzacja lato miasto )
  • Silnik: 130
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 54000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
14.11.2022 Peugeot 308T9 - HB.
(9.3)
Opinia: Przebieg 61k.km.-silnik dynamiczny-wysoka kultura pracy-rok.2018-spalanie ok.6 l.-1,2 Puretech-96KW.-131KM. Sprawuje się doskonale-przy 60k.km.sprawdzono w Serwisie pasek rozrządu jest w porządku.-świece wymiana co 30k.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Doskonały-zrywny-spalanie ok.5,8-6,2-z wyprzedzaniem niema problemu-w górach w dwie osoby daje sobie radę bez przeszkód.
Wady: Jak do tej pory niema wad.
  • Silnik: 96KW-131KM 1,2 Puretech
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 61000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
28.01.2021 Peugeot 308 T9
(9.7)
Opinia: Silnik jak najbardziej ok. zwłaszcza po 2017 roku. Poprawiono główną wadę którą był słabej jakości opasek rozrządu pracujący w oleju. Ważna uwaga: silnik EB2 ADTS ma wg producenta 100kW, czyli 136 KM ( 96kW ma EB2DTS ) Olej dopuszczony przez PSA to 0W30, a nie
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, kultura pracy, rozsądne spalanie
Wady: Nie zauważyłem.
  • Silnik: 136 KM (100kW)
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 40000
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Polecam
11.01.2021 Peugeot 308 T9-HB.
(6.0)
Opinia: 30tyś km.przejechane - żadnych napraw-pasek rozrządu bez zmian-jestem zadowolony-2018r.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dynamiczny,wysoka kultura pracy,olej w porządku-tylko w tedy jak silnik jest zimny można się zorientować że ma trzy cylindry,przy 29,000k.km.wymieniłem świece zapłonowe[poprzednie były zupełnie dobre]polecam ten silnik.
Wady: Bez uwag.
  • Silnik: Puretech 1,2-96KW-130KM.-EB2ADTS
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 30,000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam

Samochody z tym silnikiem