Silnik PSA 1.2 12V PureTech 110KM GPF EB2 ADT

12635
Silnik PSA 1.2 12V PureTech 110KM GPF EB2 ADT

Silniki PSA PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.2 12V PureTech o mocy 110KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B oraz C koncernu PSA. Silnik trzycylindrowy wyposażony w  turbosprężarkę z wtryskiem bezpośrednim wszedł do produkcji w 2018 roku. To konstrukcja modularna najnowszej generacji która będzie stosowana w ponad 100 modelach koncernu PSA aż w 70 krajach. Jest kolejną odmianą rodziny 1.2 PureTech EB2 która przeszła szereg modyfikacji i seryjnie została wyposażona w Filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d-Temp.


Konstruktorom udało się obniżyć pozom spalania o 4% w porównaniu ze starszymi odmianami,a co najważniejsze ograniczono emisję spalin aż o 75% przez zastosowanie filtra GPF. Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym. Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką,niskim poziomem spalania na poziomie 5L oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.8)
Trwałość 8.5/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 2

Najbardziej awaryjna część

72%
1%
22%
1%
2%
1%
1%
Suma głosów: 139

Opinie użytkowników

16.11.2024 CROSSLAND
(9.7)
Opinia: NARAZIŁEM SIĘ NA BEZSENNOŚĆ Z POWODY ZAJ....TEGO PASKA ROZRZĄDU.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: EKONOMICZNY , CICHY, DAMSKI
Wady: KONSERWY MAJĄ GRUBSZĄ BLACHĘ .
  • Silnik: 110 KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 46000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
24.04.2024 Opel Combo Life XL
(5.3)
Opinia: Spalanie min 7.5 Rozrząd tragedia
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Duże auto
Wady: Rozrząd!!!!! Serwis świec co 30 tysiecy
  • Silnik: 110KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 64000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
17.07.2020 Peugeot 2008 EAT6
(10.0)
Opinia: Bardzo dobrze współpracuje z automatyczną skrzynią biegów na trasie - ze względu na ograniczenia prędkości w mieście jest już gorzej (np. 6 bieg aplikuje powyżej 90 km/h więc przy normalnym ruchu w Warszawie dochodzimy zwykle tylko do 3). Na trasie przy 145 km/h mamy dopiero
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: cichy, dynamiczny, ekonomiczny
Wady: na razie brak
  • Silnik: 110 KM/EB2ADT
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 20000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
22.03.2020 Arek
(6.0)
Opinia: Auto od nowości przejechane 11 tyś km , bez awarii, dynamika do miasta w zupełności wystarcza gorzej jest na trasie powyżej 140 km/h Spalanie miasto ok 8litrów Autostrada tempomat 140 km/h -10 litrów
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 11
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 11000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam