Silnik PSA 1.6 THP o mocach 205, 208 lub 210KM to konstrukcja koncernów BMW oraz PSA (Citroen-Peugeot) jest kolejną odmiana tej jednostki która miała zastosowanie od 2014 roku. W odróżnieniu od swoich starszych odmian silnik spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Dodatkowo został wyposażony w turbosprężarkę twin-scroll oraz zmienny skok zaworów Valvotronic Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.
W odróżnieniu od swoich poprzedników w silniku wyeliminowano trapiące go przypadłości związane z napinaczem łańcucha rozrządu oraz układem chłodzenia cieczą.Również turbosprężarka nie przysparza tylu kłopotów jak to miało miejsce w starszych odmianach która była bardzo awaryjna.Podsumowując,jednostka w opinii użytkowników uchodzi za dynamiczną o wysokiej kulturze pracy i przyzwoitym poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 1) | (9.7) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |