Silnik PSA 1.6 16V THP 165KM EP6 FDT

20738
Silnik PSA 1.6 16V THP 165KM EP6 FDT

Silniki PSA VTi / THP są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • BMW

Silnik PSA 1.6 THP o mocy 165KM to konstrukcja koncernów BMW oraz  PSA (Citroen-Peugeot) jest kolejną odmiana tej jednostki która miała zastosowanie od  2014 roku. W odróżnieniu od swoich starszych odmian silnik spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Dodatkowo został wyposażony w turbosprężarkę z podwójnym ślimakiem oraz  zmienny skok zaworów Valvotronic Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.


W odróżnieniu od swoich poprzedników w silniku wyeliminowano trapiące go przypadłości związane z napinaczem łańcucha rozrządu oraz układem chłodzenia cieczą.Również turbosprężarka nie przysparza tylu kłopotów jak to miało miejsce w starszych odmianach która była bardzo awaryjna.Podsumowując,jednostka w opinii użytkowników uchodzi za dynamiczną o wysokiej kulturze pracy i przyzwoitym poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • turbodoładowanie
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2-4.5 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.4)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

78%
2%
8%
2%
2%
7%
2%
Suma głosów: 60

Opinie użytkowników

13.08.2022 Peugeot 508 sw
(9.3)
Opinia: Dotychczasowy przebieg auta to 77 tys. km i silnik działa bez zastrzeżeń. Nie występują problemy z rozrządem czy poborem oleju (ani żadne inne). Peugeot 508 z tym silnikiem sprawuje się świetnie.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Brak usterek, duży moment obrotowy oraz moc, wysoka kultura pracy, przyzwoity poziom spalania
  • Silnik: 1.6 thp 165 KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 77000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
17.02.2022 DS3 SoChick
(10.0)
Opinia: Mam go od 7 lat, niski przebieg jak na te lata - 36K, ale jak do tej pory nie miałem żadnych problemów. Moc większa jak podaje fabryka, na hamowni: 175KM/280Nm, sprawdzona miesiąc po wyjeździe z salonu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie, duża moc/dynamika
Wady: Dostęp do filtra oleju.
  • Silnik: 175 THP
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 36000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
08.05.2020 Peugeot 508 sedan manual
(9.0)
Opinia: Świetny silnik, ale wymaga uwagi od użytkownika (sprawdzić poziom oleju, częściej olej wymieniać, ...) Pali niewiele więcej od diesel'a nawet przy autostradowych prędkościach. Jazda prędkościami 170 - 200 km/h to spalanie rzeczywiste ok 10 l., ale przy 140 km/h pali około 7 / 8 l. Najniższe
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Niskie spalanie, brak turbodziury, kultura pracy ( w środku auta prawie nie słychać silnika ), brak usterek.
Wady: - Ogranicznik prędkości maksymalnej na 212 km/h. - Komputer pokładowy przekłamuje średnie spalanie o ok 1 l.
  • Silnik: 165 KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 122000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam