Silniki PSA PureTech są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 1.2 PureTech o mocy 130KM ma zastosowanie w samochodach koncernu PSA. Jednostka została wyróżniona w 2016 roku i otrzymała prestiżową nagrodę Engine of The Year 2016. Silnik nowoczesny z wieloma nowatorskimi rozwiązaniami, oparty częściowo na rozwiązaniach z poprzedniej jednostki 1.0 VTI, wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni. Silnik spisuje się rewelacyjnie, jest bardzo dynamiczny i oszczędny a przy tym daje dużą frajdę z jazdy. Silnik świetnie „zbiera się” już od 2000 obrotów.
Niestety jego niewątpliwe atuty przyćmiewa poważny problem z układem rozrządu. Silnik boryka się z poważnym problemem łuszczenia oraz rozpuszczania się paska rozrządu!!! Użytkownicy sygnalizują tą poważną usterkę już przy przebiegach 60 tys/km co wiąże się z uszkodzeniem jednostki. Odpowiada za to złej jakości pasek, który zaczyna się łuszczyć a jego drobinki dostają się do układu smarowania (pasek rozrządu pracuje w oleju) co powoduje zatkanie się pompy oleju i brakiem smarowania.
Konsekwencją tej usterki jest całkowite uszkodzenie silnika,niestety nie zawsze mamy do czynienia z autem na gwarancji co przekłada się na wysokie koszty naprawy.Przed zakupem warto sprawdzić wadliwy układ aby uniknąć kosztownych napraw. Z pewnością jednostka jest alternatywą dla silników wysokoprężnych jak również jednostek o większych pojemnościach.
Opinia:
Mam mieszane uczucia choć nigdy większych problemów nie sprawił mi samochód z tym silnikiem. Dostrzegłem największe problemy z falującymi obrotami na postoju gdy samochód jeździł często niedogrzany oraz używano często systemu Start/stop. Moja małżonka nie ma pojęcia jak się go wyłącza, więc ja to robię
przy każdej okazji jak nim jeżdżę. Olej zmieniam co 7-8 tys przy eksploatacji mocno miejskiej, a smok kontrolowany już pierwszy raz i było czysto. Gdy auto zakupiłem to z paragonów wyszło, że Pasek rozrządu został wymieniony więc ustaliłem sobie, że co czwartą zmianę oleju pasek zostanie wymieniony wraz z czyszczeniem ponownym smoka - można rzec, że 1.6 HDi byłby mniej kłopotliwy ale po poprzednich samochodach już zmęczyłem się dieslem i DPFami oraz Adblue sypiącym się. Natomiast co do silnika - dynamiczny, relatywnie oszczędny - dla żądających pytania ile to pali, odpowiem w ten sposób: kiedyś 4 cylindrowy silnik o mocy 120KM z jazdy miejskiej wyciągał 10-12, a wcale nie jechał jakoś specjalnie. Ten potrafi w tej budzie bez problemów brać 9l. Natomiast w trasie bez problemów idzie zmieścić się w 7l bez większych szaleństw, ale jazdą w pełni przepisową. Poprzednie auto z silnikiem diesla spalało 6l wiec szczerze? Ten litr nie jest już wart by się męczyć z samochodem. Jesli ktoś trafi na zadbany z pewnych rąk egzemplarz, gdzie ktoś wcześniej dbał to śmiało rozważac i dalej dbać. Wadą wszystkich bezpośrednich wtrysków używanych po mieście jest nieodparowana benyzna ( z powodu nie dogrzania silnika) na cylindrach, a ta miesza się z olejem, a jak wiemy to ma wpływ na ten mokry pasek. Stąd zalecam częściej zmieniać olej.
7.0/10
8.0/10
10.0/10
Zalety:
Dynamika, chętnie wkręca się na obroty.
Nawet oszczędny - cudów nie ma, ale jeżdżąc przepisowo nie załamuje
Póki co ceny serwisu są okej. Nie płace w końcu po tysiące u mechanika
Wady:
No niestety ten mokry pasek i ryzyko brania oleju, ale póki coś nie dotyka to mnie
Nie lubi ekstremalnych eksploatacji po mieście: odpalaniem/gaszenie/odpalanie i tak co chwilę. Lubi bardzo jednak trasy ten motor
Silnik:
1.2 PureTech 130KM
Rocznik:
2015
Przebieg:
123000
Spalanie:
7.5 l/100km
Polecam
17.11.2023crossland
(3.3)
Opinia:
ASO miało te silniki na przeglądach. Wiedzieli co się święci LECZ SIEDZIELI CICHO. Znam udokumentowany przypadek, że silnik zatrzymał się jeszcze przed pierwszym przeglądem. Po oczyszczeniu smoka, wymianie paska rozrządu pracował jeszcze trochę, lecz i kolejny opasek padł... spalanie oleju jest gigantyczne !!!! Przebieg -
60 kkm Właściciele powinni rozważyć POZWANIE ZBIOROWE ASO DO SĄDU.
2.0/10
2.0/10
6.0/10
Wady:
słabe ciśnienie smarowania - zaciera się, duże zużycie oleju
Silnik:
B12XHT
Rocznik:
2017
Przebieg:
70000
Spalanie:
9.0 l/100km
Odradzam
03.08.2023c3 aircross - 130 KM
(9.0)
Opinia:
Wszystkim narzekającym powiem tak, jest to super silnik i dużo lepszy niż te wszystkie pseudo dobre silniki w autach niemieckich, które są PRZEREKLAMOWANE. Polecam wszystkim, kultura pracy silnika wyjątkowa, a komfort jazdy w moim c3 aircross nieporównywalny z innymi. Trzeba tylko terminowo realizować przeglądy i
nie oszczędzać na materiałach. To wszystko i szerokiej drogi.
10.0/10
8.0/10
9.0/10
Zalety:
kultura jazdy dynamika cichy relatywnie oszczędny
Silnik:
130KM
Rocznik:
2018
Przebieg:
56000
Spalanie:
7.4 l/100km
Polecam
03.08.2023Peugeot 308 SW
(4.7)
Opinia:
Silnik fatalny. 90 tyś km i pobór oleju w ilości przynajmniej LITR na 1000 km? To jest SKANDAL, że szanujący się koncern motoryzacyjny zwany PSA a dziś Stellantis wypuszcza takie buble na rynek i sprzedaje ludziom za ciężkie pieniądze. Dodatkowo rozrząd specjalnej troski, czyli pasek
w oleju, który nie wiadomo kiedy padnie - czy po 80 czy 15 tysiącach kilometrów. DNO, KOSZTOWNA PSEUDOEKOLOGICZNA I PSEUDOOSZCZĘDNA ZABAWKA A NIE SILNIK. NIE POLECAM!!!
1.0/10
3.0/10
10.0/10
Zalety:
Dynamika, brzmienie jak na 3 cylindry, kultura pracy,