Silniki PSA PureTech są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 1.2 PureTech o mocy 130KM ma zastosowanie w samochodach koncernu PSA. Jednostka została wyróżniona w 2016 roku i otrzymała prestiżową nagrodę Engine of The Year 2016. Silnik nowoczesny z wieloma nowatorskimi rozwiązaniami, oparty częściowo na rozwiązaniach z poprzedniej jednostki 1.0 VTI, wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni. Silnik spisuje się rewelacyjnie, jest bardzo dynamiczny i oszczędny a przy tym daje dużą frajdę z jazdy. Silnik świetnie „zbiera się” już od 2000 obrotów.
Niestety jego niewątpliwe atuty przyćmiewa poważny problem z układem rozrządu. Silnik boryka się z poważnym problemem łuszczenia oraz rozpuszczania się paska rozrządu!!! Użytkownicy sygnalizują tą poważną usterkę już przy przebiegach 60 tys/km co wiąże się z uszkodzeniem jednostki. Odpowiada za to złej jakości pasek, który zaczyna się łuszczyć a jego drobinki dostają się do układu smarowania (pasek rozrządu pracuje w oleju) co powoduje zatkanie się pompy oleju i brakiem smarowania.
Konsekwencją tej usterki jest całkowite uszkodzenie silnika,niestety nie zawsze mamy do czynienia z autem na gwarancji co przekłada się na wysokie koszty naprawy.Przed zakupem warto sprawdzić wadliwy układ aby uniknąć kosztownych napraw. Z pewnością jednostka jest alternatywą dla silników wysokoprężnych jak również jednostek o większych pojemnościach.
Opinia:
ASO miało te silniki na przeglądach. Wiedzieli co się święci LECZ SIEDZIELI CICHO. Znam udokumentowany przypadek, że silnik zatrzymał się jeszcze przed pierwszym przeglądem. Po oczyszczeniu smoka, wymianie paska rozrządu pracował jeszcze trochę, lecz i kolejny opasek padł... spalanie oleju jest gigantyczne !!!! Przebieg -
60 kkm Właściciele powinni rozważyć POZWANIE ZBIOROWE ASO DO SĄDU.
2.0/10
2.0/10
6.0/10
Wady:
słabe ciśnienie smarowania - zaciera się, duże zużycie oleju
Silnik:
B12XHT
Rocznik:
2017
Przebieg:
70000
Spalanie:
9.0 l/100km
Odradzam
03.08.2023c3 aircross - 130 KM
(9.0)
Opinia:
Wszystkim narzekającym powiem tak, jest to super silnik i dużo lepszy niż te wszystkie pseudo dobre silniki w autach niemieckich, które są PRZEREKLAMOWANE. Polecam wszystkim, kultura pracy silnika wyjątkowa, a komfort jazdy w moim c3 aircross nieporównywalny z innymi. Trzeba tylko terminowo realizować przeglądy i
nie oszczędzać na materiałach. To wszystko i szerokiej drogi.
10.0/10
8.0/10
9.0/10
Zalety:
kultura jazdy dynamika cichy relatywnie oszczędny
Silnik:
130KM
Rocznik:
2018
Przebieg:
56000
Spalanie:
7.4 l/100km
Polecam
03.08.2023Peugeot 308 SW
(4.7)
Opinia:
Silnik fatalny. 90 tyś km i pobór oleju w ilości przynajmniej LITR na 1000 km? To jest SKANDAL, że szanujący się koncern motoryzacyjny zwany PSA a dziś Stellantis wypuszcza takie buble na rynek i sprzedaje ludziom za ciężkie pieniądze. Dodatkowo rozrząd specjalnej troski, czyli pasek
w oleju, który nie wiadomo kiedy padnie - czy po 80 czy 15 tysiącach kilometrów. DNO, KOSZTOWNA PSEUDOEKOLOGICZNA I PSEUDOOSZCZĘDNA ZABAWKA A NIE SILNIK. NIE POLECAM!!!
1.0/10
3.0/10
10.0/10
Zalety:
Dynamika, brzmienie jak na 3 cylindry, kultura pracy,
Opinia:
Silnik spoko, nie trzęsie jak na 3 cylindrowy, dynamiczny, oszczędny, całkiem przyjemnie się jeździ
8.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Dynamika, spalanie do 7,5 L, na razie bezawaryjny.
Wady:
Trochę drogi serwis.
Silnik:
130
Rocznik:
2017
Przebieg:
61000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
24.02.2022c4 picasso
(6.7)
Opinia:
Silnik przyjemny, nie trzęsie autem (co niektórzy testerzy przypisują trzycylindrowcom), zbiera się dobrze już od niskich obrotów. Spalanie 8-8,5 w mieście, na trasie do 100 km/godz. oszczędny, powyżej też nie jest źle. Nie spalił mi więcej niż 8,5 l/100 km. Problemy zaczynają się od chwili
łuszczenia się paska rozrządu już w granicach 40 tyś. km, akcja przywoławcza (serwisowa) obejmowała tylko wybrane lata, niestety pomimo silnika z tych lat, ale kupionego w kolejnym roku Citroen nie przyznaje się do problemu. Listy i telefony do centrali nic nie dają - klienta mają gdzieś. Kolejny problem, to zapychanie się kanałów kolektora dolotowego, skutkiem czego występują problemy ze spalaniem stukowym (pomimo tankowania dobrego paliwa i stosowania zalecanego oleju Quartz 0W-30). W moim przypadku oleju nie bierze jak jeżdżę "wokół komina", ale dłuższa trasa powoduje konieczność uzupełniania. Podsumowując silnik fajny, ale mam obawy, co do trwałości.
2.0/10
8.0/10
10.0/10
Zalety:
Dynamiczny Spalanie akceptowalne
Wady:
Problemy z paskiem rozrządu Problemy ze spalaniem stukowym Zapychanie się kanałów dolotowych Nagar w cylindrach