Silnik PSA 1.2 12V PureTech 130KM EB2 DTS

94883
Silnik PSA 1.2 12V PureTech 130KM EB2 DTS

Silniki PSA PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel
Silnik PSA 1.2 PureTech o mocy 130KM ma zastosowanie w samochodach koncernu PSA. Jednostka została wyróżniona w 2016 roku i otrzymała prestiżową nagrodę Engine of The Year 2016. Silnik nowoczesny z wieloma nowatorskimi rozwiązaniami, oparty częściowo na rozwiązaniach z poprzedniej jednostki 1.0 VTI, wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni. Silnik spisuje się rewelacyjnie, jest bardzo dynamiczny i oszczędny a przy tym daje dużą frajdę z jazdy. Silnik świetnie „zbiera się” już od 2000 obrotów.


Niestety jego niewątpliwe atuty przyćmiewa poważny problem z układem rozrządu. Silnik boryka się z poważnym problemem łuszczenia oraz rozpuszczania się paska rozrządu!!! Użytkownicy sygnalizują tą poważną usterkę już przy przebiegach 60 tys/km co wiąże się z uszkodzeniem jednostki. Odpowiada za to złej jakości pasek, który zaczyna się łuszczyć a jego drobinki dostają się do układu smarowania (pasek rozrządu pracuje w oleju) co powoduje zatkanie się pompy oleju i brakiem smarowania.


Konsekwencją tej usterki jest całkowite uszkodzenie silnika,niestety nie zawsze mamy do czynienia z autem na gwarancji co przekłada się na wysokie koszty naprawy.Przed zakupem warto sprawdzić wadliwy układ aby uniknąć kosztownych napraw. Z pewnością jednostka jest alternatywą dla silników wysokoprężnych jak również jednostek o większych pojemnościach.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie paska rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000 km lub 6 lat /pracujący w oleju
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (6.5)
Trwałość 4.7/10
Utrzymanie 5.9/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 5

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

17.11.2023 crossland
(3.3)
Opinia: ASO miało te silniki na przeglądach. Wiedzieli co się święci LECZ SIEDZIELI CICHO. Znam udokumentowany przypadek, że silnik zatrzymał się jeszcze przed pierwszym przeglądem. Po oczyszczeniu smoka, wymianie paska rozrządu pracował jeszcze trochę, lecz i kolejny opasek padł... spalanie oleju jest gigantyczne !!!! Przebieg -
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 6.0/10
Wady: słabe ciśnienie smarowania - zaciera się, duże zużycie oleju
  • Silnik: B12XHT
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 70000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
03.08.2023 c3 aircross - 130 KM
(9.0)
Opinia: Wszystkim narzekającym powiem tak, jest to super silnik i dużo lepszy niż te wszystkie pseudo dobre silniki w autach niemieckich, które są PRZEREKLAMOWANE. Polecam wszystkim, kultura pracy silnika wyjątkowa, a komfort jazdy w moim c3 aircross nieporównywalny z innymi. Trzeba tylko terminowo realizować przeglądy i
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: kultura jazdy dynamika cichy relatywnie oszczędny
  • Silnik: 130KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 56000
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Polecam
03.08.2023 Peugeot 308 SW
(4.7)
Opinia: Silnik fatalny. 90 tyś km i pobór oleju w ilości przynajmniej LITR na 1000 km? To jest SKANDAL, że szanujący się koncern motoryzacyjny zwany PSA a dziś Stellantis wypuszcza takie buble na rynek i sprzedaje ludziom za ciężkie pieniądze. Dodatkowo rozrząd specjalnej troski, czyli pasek
  • 1.0/10
  • 3.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, brzmienie jak na 3 cylindry, kultura pracy,
Wady: Fatalne wykonanie, pobór oleju, trwałość, kosztowny serwis, nieprzemyślane rozwiązanie rozrządu.
  • Silnik: 130
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 92000
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Odradzam
21.08.2022 Citroen C4 Picasso
(9.3)
Opinia: Silnik spoko, nie trzęsie jak na 3 cylindrowy, dynamiczny, oszczędny, całkiem przyjemnie się jeździ
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie do 7,5 L, na razie bezawaryjny.
Wady: Trochę drogi serwis.
  • Silnik: 130
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 61000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
24.02.2022 c4 picasso
(6.7)
Opinia: Silnik przyjemny, nie trzęsie autem (co niektórzy testerzy przypisują trzycylindrowcom), zbiera się dobrze już od niskich obrotów. Spalanie 8-8,5 w mieście, na trasie do 100 km/godz. oszczędny, powyżej też nie jest źle. Nie spalił mi więcej niż 8,5 l/100 km. Problemy zaczynają się od chwili
  • 2.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny Spalanie akceptowalne
Wady: Problemy z paskiem rozrządu Problemy ze spalaniem stukowym Zapychanie się kanałów dolotowych Nagar w cylindrach
  • Silnik: 1.2 puretech 130 KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 45000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam