Silnik PSA 1.6 16V THP 200KM EP6 CDTX

16375
Silnik PSA 1.6 16V THP 200KM EP6 CDTX

Silniki PSA VTi / THP są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • BMW

Silnik PSA 1.6 16V THP o mocy 200KM to konstrukcja koncernów BMW oraz  PSA (Citroen-Peugeot), która miała zastosowanie od 2010 roku. W odróżnieniu od swoich słabszych odmian silnik wyposażono w turbosprężarkę z podwójnym ślimakiem oraz  zmienny skok zaworów Valvotronic. Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Niestety silnik nie jest wolny od wad, które nie są tanie w naprawach, mowa tu o problemie z rozrządem, wadliwym napinaczu łańcucha rozrządu, który odpowiada za jego naciąg.


Konstrukcja ta na początku swojej produkcji była najbardziej narażona na ten problem,w tej odmianie ten problem został znacznie poprawiony. Kolejną usterką, która może się przytrafić jest uszkodzenie wałków rozrządu, oraz problemy ze sterowaniem silnika, również trzeba uważać na spore ubytki oleju. Silniki po 2009 roku zostały zmodernizowane i niektóre wadliwe usterki wyeliminowano ale dalej zdarzają się problemy z napinaczami i elektroniką silnika oraz osprzętem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • turbodoładowanie
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • duża awaryjność
  • rozciągający się łańcuch
  • awarie pompy vacum
  • awarie turbosprężarki
  • błędy oprogramowania silnika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2-4.5 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (6.0)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

71%
0%
10%
5%
5%
2%
7%
Suma głosów: 42

Opinie użytkowników

16.06.2018 Jp
(6.0)
Opinia: Nie polecam chyba ze lubisz wydawać na mechaników
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Wady: duża awaryjność !
  • Silnik: 200 thp
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 10000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam