Silnik PSA 1.0 12V PureTech 68KM EB0

11919
Silnik PSA 1.0 12V PureTech 68KM EB0

Silniki PSA PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.0 12V PureTech o mocy 68KM wszedł do produkcji w roku 2012 i zasilał auta segmentu B – Citroen C3 oraz Peugeot 208. Jest to nowa konstrukcja koncernu PSA z rodziny PureTech wbrew opiniom nie jest to ta sama jednostka, która była stosowana do 2013 roku. Wcześniejsza odmiana o tej samej pojemności (1.0 VTi 68KM) była konstrukcją koncernu Toyota i zasilała najmniejsze modele Citroena oraz Peugeota .


Silnik trzycylindrowy, wolnossący, bez turbiny, wyposażony we wtrysk wielopunktowy, co oznacza że nie będzie problemu z montażem instalacji LPG. Jednostka charakteryzuje się niezła dynamiką oraz niskim poziomem spalania na poziomie 6L. Kierowca nie odczuje, że prowadzi samochód z silnikiem trzycylindrowym ponieważ silnik pracuje równo, cicho i jest elastyczny. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • niskie poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • przeciętna kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (4.3)
Trwałość 5.0/10
Utrzymanie 4.5/10
Dynamika 3.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

61%
3%
15%
6%
9%
3%
3%
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

07.02.2023 Citroen C3 II FL
(2.7)
Opinia: Nigdy więcej tego silnika, koszty szybują coraz to wyżej a dynamiki i kultury jazdy brak. Co pół roku psuje się regularnie. Nigdy nie miałem tyle problemów z żadnym samochodem i silnikiem. Szczerze odradzam, skarbonka bez dna i do tego droga.
  • 4.0/10
  • 3.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Małe spalanie
Wady: Pasek rozrządu, bierze olej, stuka silnik, dobrze pracuje tylko na premium 95 inaczej stuka, sprzęgło (po 120tys. do wymiany), pompa wody, bardzo słaba dynamika silnika, wysprzęglik (ucieka płyn hamulcowy), katalizator, tłumik
  • Silnik: EB0
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 147000
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Odradzam
15.10.2020 Citroen C3
(6.0)
Opinia: Mam C3 z tym silnikiem. Dynamika wystarczająca do miasta, okazjonalne przejazdy dwójki dorosłych i trójki dzieci nie sprawiają problemów. Codzienna jazda autostradą (i wyprzedzanie na niej) może być przygodą. Po pierwszym roku przejechane 8000, więc ciężko się wypowiadać o problemach.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Zostaje dużo miejsca pod maską :D
Wady: Słychać że to 3 cylindry, spodziewałem się jednak spalania o litr mniejszego
  • Silnik: 68KM/EB0
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 8000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam