Silnik PSA 1.0 12V PureTech o mocy 68KM wszedł do produkcji w roku 2012 i zasilał auta segmentu B – Citroen C3 oraz Peugeot 208. Jest to nowa konstrukcja koncernu PSA z rodziny PureTech i wbrew opiniom nie jest to ta sama jednostka, która była stosowana do 2013 roku. Wcześniejsza odmiana o tej samej pojemności (1.0 VTi 68KM) była konstrukcją koncernu Toyota i zasilała najmniejsze modele Citroena oraz Peugeota .
Silnik trzycylindrowy, wolnossący, bez turbiny, wyposażony we wtrysk wielopunktowy, co oznacza że nie będzie problemu z montażem instalacji LPG. Jednostka charakteryzuje się niezła dynamiką oraz niskim poziomem spalania na poziomie 6L. Kierowca nie odczuje, że prowadzi samochód z silnikiem trzycylindrowym ponieważ silnik pracuje równo, cicho i jest elastyczny. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (4.3) |
Trwałość | 5.0/10 |
Utrzymanie | 4.5/10 |
Dynamika | 3.5/10 |