Silniki PSA VTi / THP są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 1.6 16V VTi o mocy 98KM był stosowany w modelu Citroen Berlingo , Peugeot Partner a także BMW MINI R56. Jednostka powstała przy współpracy koncernów BMW oraz PSA. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Trzeba kontrolować poziom oleju, przy niski poziom skutkuje usterką hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą zadowoleni z kultury pracy silnika i jego osiągów.
Opinia:
Silnik 98KM jest za słaby do Peugeota Partnera, a co za tym idzie jego żywotność jest niska
2.0/10
3.0/10
5.0/10
Zalety:
Spalanie
Wady:
Koszty napraw
Silnik:
98KM 5fk
Rocznik:
2016
Przebieg:
211000
Spalanie:
7.0 l/100km
Odradzam
12.11.2023Peugeot 308
(5.0)
Opinia:
Radzę omijać szerokim łukiem. Silnik koszmar, fajny jak jest nowy. Sterowanie wariatorami a szczególnie uszczelnienie wałków koszmar trochę poprawione po 2010. Jeśli rozszczelni się okular ssący to można jeszcze regenerować, okular wariatora wydechowego jest częściowo zintegrowany z głowicą. Nieszczelność skutkuje zapaleniem się ELM , antipollution
i wejście w tryb awaryjny.
2.0/10
3.0/10
10.0/10
Zalety:
Mocny i elastyczny to wszystko.
Wady:
Uszczelnienie wariatorów
Łańcuch rozrządu i napinacz
Wypadające gniazda zaworowe
Przekombinowany rozrząd
Uszczelniacze prowadnic zaworowych
Sterowanie pompy wody
Silnik:
120km 1.6VTI EP6
Rocznik:
2009
Przebieg:
175000
Spalanie:
10.0 l/100km
Odradzam
26.01.2023207 sw, 1.6 vti
(6.0)
Opinia:
Wiecznie coś zdycha. Antipullation fault to komunikat, który zawsze towarzyszy właścicielowi. Przez 80k km: zżarł dodatkowe 20 litrów oleju, rozszczelniły się dwie obudowy termostatu, padły 2 cewki zapłonowe.
2.0/10
10.0/10
6.0/10
Zalety:
Dobrze wkręca się od 4k RPM
Wady:
Bubel. Sporo kosztuje czasu i pieniędzy użytkowanie pojazdu z tym zespołem napędowym.
Silnik:
120
Rocznik:
2009
Przebieg:
150000
Spalanie:
9.0 l/100km
Odradzam
11.08.2020Berlingo
(8.0)
Opinia:
Wymiana oleju razem z filtrem co 15 tys. (30 tys. polecane przez producenta to prosta droga do problemów) i pilnowanie poziomu oleju pomiędzy wymianami. Mój egzemplarz zużywa 4 l na 15 tys. km i to wszystkie koszty po 3 latach. Ale niestety większość współczesnych silników
zużywa olej - sprawdźcie zapisy w warunkach gwarancji i instrukcjach obsługi.
8.0/10
8.0/10
8.0/10
Zalety:
niskie spalanie przy umiejętnej jeździe, brak awarii przy regularnym serwisowaniu.
Wady:
Zużycie oleju, nie lubi ostrej jazdy.
Silnik:
1,6 VTi 98 KM
Rocznik:
2012
Przebieg:
195 000
Spalanie:
7.2 l/100km
Polecam
06.07.2020Berlingo
(2.3)
Opinia:
poważne problemy z silnikiem już przy ok. 70 tyś km ...w warsztacie wcale się nie zdziwili... PORAŻKA!!!