Silnik PSA 1.0 12V VTi o mocy 69KM miał zastosowanie w latach 2014-2018 w samochodach Citroen C1 oraz Peugeot 108. Jest to konstrukcja koncernu Toyota, znana z wcześniejszych lat w modelach Citroen C1 oraz Peugeot 107 z mocą 68KM. Ze względu na wprowadzenie rygorystycznych norm spalin jednostka została poddana modyfikacji aby spełnić normy Euro6. Silnik sprawuje się bardzo dobrze, dynamika jak na pojemność oraz moc na przyzwoitym poziomie jednak że auta z ta jednostką są przystosowane do jazdy miejskiej.
Największym atutem jednostki jest bardzo niski poziom spalania na poziomie 5L a na trasie bezproblemowo można zejść poniżej 4L. Konstrukcja silnika wykonana z aluminium i jest najlżejsza na rynku w swojej klasie w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu VVT-i. Przypadłością jednostki jest słabej jakości łożysko oporowe sprzęgła, które potrafi ulec awarii już przy 80tys/km oraz awarie pompy cieczy chłodzącej. Poza tym silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobrą kulturę pracy, niski poziom spalania.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |