Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 2.0 16V o mocy 177KM jest kolejną odmianą rodziny EW10 którą znajdziemy miedzy innymi w usportowionych wersjach Citroena C4 VTS oraz 307 Feline. Konstrukcja o prostej budowie 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem oraz rozrządem opartym na pasku.Jednostka z lat 90-tych nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach.
Niestety silnik nie jest wolny od awarii, zdarzają się kosztowne problemy z popychaczami przy dużych przebiegach i nieodpowiednim serwisowaniu. Do mniej kosztownych możemy zaliczyć awarie przepustnicy, silniczka krokowego, sondy lambda oraz drobnej elektryki. Silnik ma niezłą dynamikę i jest bardzo elastyczny ale poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.
Opinia:
Po pierwsze pisząc o silniku należało by coś o nim wiedzieć ponieważ umieszczenie w minusach pozycji "problem z popychaczami" ma się nijak do opinii o popychaczach w ew10j4s/RFK. Problem dotyczył jedynie ew10j4 w pierwszej wersji tzw. RFN i nie występował już w RFJ czy RFK.
Dlatego jest to wprowadzanie w błąd użytkowników. Pobór oleju nadmierny jest jedynie efektem stosowania oleju Total, na olejach typu Motul, Mobil czy Valvoline problem praktycznie nie występuje. Dotyczy to całej serii silników EW10. Poza tym jednostka prosta, udana i żywotna.
10.0/10
8.0/10
6.0/10
Zalety:
Duża żywotność, tani w eksploatacji i naprawach, bardzo dobrze znosi LPG i wiele innych.
Wady:
Nie zauważyłem (od nowości 267tys aktualnie). Może dynamiką nie grzeszy ale jak na konstrukcje z lat 2000+ trzeba porównywać go z silnikami z tego okresu.