Chrysler

Silnik Chrysler 5.7 V8 HEMI – opinie – wady – awarie

35252
Silnik Chrysler 5.7 V8 HEMI – opinie – wady – awarie

Silniki Chrysler HEMI III są stosowane w samochodach marki

  • Chrysler
  • Dodge
  • Jeep

Silnik Chrysler 5.7 V8 16V HEMI to jednostka której początki produkcji sięgają lat 50-tych XX wieku. Przez ponad 20 lat koncern modyfikował ją stosując różna rozwiązania aż do wczesnych lat 70 -tych.Kolejna odmiana została wprowadzony w roku 2003 i miał szerokie zastosowanie w samochodach Chrysler, Dodge oraz Jeep. Konstrukcja widlasta,16 zaworowa, wykonana z żeliwa (blok) oraz z aluminium (głowica), zasilana wtryskiem wielopunktowym z rozrządem opartym na łańcuchu. Trzeba rozróżnić jakby dwie odmiany pierwsza z lat 2003-2006 oraz nowsze a zwłaszcza te po 2009 roku. Właśnie w odmianach z pierwszych lat produkcji problematyczny był układ rozrządu w którym często dochodziło do pęknięcia łańcucha co często skutkowało uszkodzeniem tłoków a niekiedy pęknięciem bloku !!!


W wersjach po 2006 roku ta wada fabryczna została poprawiona. Użytkownicy oraz serwisanci sygnalizują również problem z gromadzącym się nagarem w komorach spalania. W 2009 roku silnik przeszedł szereg modyfikacji między innymi wprowadzono zmienne fazy rozrządu VCT, elektroniczne sterowanie przepustnicą oraz system MDS(Multi-Displacement System). Ten ostatni system odpowiada z pracę cylindrów, podczas lekkiego obciążenia jednostki odłącza cztery z ośmiu cylindrów. Podsumowując silnik 5.7 Hemi trzeba jednoznacznie stwierdzić że jest on zdecydowanie zalecana na dłuższe trasy a niżeli do miasta gdzie spalanie jego jest dosyć wysokie. Natomiast na pochwałę  zasługuję wysoką kulturę pracy oraz bardzo dobra dynamikę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultur pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • pęknięcia łańcucha rozrządu
  • gromadzenie się nagaru
  • wysokie koszty serwisu oraz części
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.0 L, typ oleju: Mopar 5W20, wymiana po 13.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.0)
Trwałość 8.5/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

17%
11%
11%
0%
33%
0%
28%
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

09.07.2023 Jeep Commander
(9.0)
Opinia: Najlepszy motor jaki miałem w życiu. Zamieniłem europejskiego, dużo młodszego diesla na amerykańskie HEMI i ... już rozumiem o co w tym wszystkim chodzi. Przecudowny dźwięk, przyspieszenie, poczucie mocy pod maską, a do tego zaskakująco kulturalna praca - ten motor jest cichy przy normalnej jeździe.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność, czysta frajda, dostępność i zaskakująco niska cena części, dźwięk na wyższych obrotach.
Wady: Na stacji benzynowej mówią mi już po imieniu, dostaję darmowe kawy a od czasu do czasu pojawia się kierownictwo z zapytaniem do załogi, co robią że tak mocno wzrosły im obroty w handlu paliwem.
  • Silnik: 5.7 V8 16V HEMI 326KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 265000
  • Spalanie: 20.0 l/100km
Polecam
30.11.2020 Dodge Charger R/T
(9.0)
Opinia: Udana jednostka oferująca niesamowitą elastyczność. Jest to stara amerykańska szkoła: układ OHV, rozrząd na łańcuchu. Silnik oddycha pojemnością i jest niewysilony. Od 2009r. dodano VVT i poprawiono moment obrotowy oraz podwyższono moc. Silnik sprawia wrażenie, że podaje moc bo może, a nie musi. Kluczową rzeczą
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - Frajda i przyjemność z jazdy - Elastyczność, liniowe rozwijanie mocy - Oszczędność dzięki MDS - Piękny dźwięk charakterystyczny dla HEMI - Poprawiona konstrukcja względem starszych HEMI przez 2009r.
Wady: - Wada fabryczna: słabe smarowanie wałka rozrządu
  • Silnik: 5.7 HEMI EZH 370KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 92000
  • Spalanie: 16.0 l/100km
Polecam