Silnik Chrysler 2.4 16V DOHC 143KM-152KM EDZ

10003
Silnik Chrysler 2.4 16V DOHC 143KM-152KM EDZ

Silniki Chrysler Neon są stosowane w samochodach marki

  • Chrysler
  • Dodge
  • Jeep

Silnik Chrysler 2.4 16V DOHC o mocach 143, 147 lub 150KM został wyprodukowany w fabryce Saltillo Engine w Ramos Arizpe, Coahuila, Meksyk i miał szerokie zastosowanie w modelach Chrysler,Jeep,Dodge od 1995 roku do 2010r. Konstrukcja 16-zaworowa DOHC wykonana z żeliwa (blok) z głowica aluminiową.Jednostka w budowie nie skomplikowana oparta n trwałych i prostych rozwiązaniach z wtryskiem wielopunktowy oraz rozrządem opartym na pasku.Silnik mniej popularny na rynku przez co nie wszystkie części są dostępne bezproblemowo.Po za tym użytkownicy chwalą jednsotkę za dobre osiągi przyzwoitą dynamikę i niską awaryjność.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoita kultura pracy
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • problematyczny serwis
  • ceny niektórych podzespołów (tylko oryginał-brak zamienników)

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 12.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

44%
11%
11%
0%
22%
0%
11%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

01.11.2023 Chrysler Voyager gs
(9.0)
Opinia: Chrysler Voyager 1999 rok.2,4 z manualem, obecnie ok 380 tyś km z czego moje 180 tyś na LPG. Po demontażu wałków wyrównoważających średnie spalanie 11,5l LPG/100 km. Przy 300 tyś regenerowana tarcza sprzęgła + nowe łożysko oporowe. Docisk był nitowany, więc je rozwoercilem i dalem
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Trwałość, umiarkowane zużycie paliwa (LPG) , elastyczność i długi 5 bieg - na autostradzie się nie męczy.
Wady: Mógłby mieć 170 KM i plastikowy kolektor ssący, w upale czuć, że słabnie. W Voyager mała powierzchnia filtra powietrza i należy pilnować wymian, inaczej za mało tlenu w silniku.
  • Silnik: Edz 150 km
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 380000
  • Spalanie: 11.5 l/100km
Polecam
08.11.2021 Voyager
(8.3)
Opinia: Auto posiadam 12 lat, gaz założony przy 200 tyś. Przez własną głupotę musiałem zdjąć głowicę. Zero zużycia na krzywkach rozrządu, brak progu na cylindrach. Tłoki mają podfrezowanie na zawory ssące (w razie gdyby silnik coś zassał przypadkowo i zablokował zawór - tak się stało w
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: nie zniszczalny
Wady: w voyagerze częściowo wciśnięty pod podszybie co utrudnia wymianę świec.
  • Silnik: 150km
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 470000
  • Spalanie: 13.5 l/100km
Polecam