Silniki Chrysler Neon są stosowane w samochodach marki
Silnik Chrysler 2.4 16V DOHC o mocach 143, 147 lub 150KM został wyprodukowany w fabryceSaltillo Engine w Ramos Arizpe, Coahuila, Meksyk i miał szerokie zastosowanie w modelach Chrysler,Jeep,Dodge od 1995 roku do 2010r. Konstrukcja 16-zaworowa DOHC wykonana z żeliwa (blok) z głowica aluminiową.Jednostka w budowie nie skomplikowana oparta n trwałych i prostych rozwiązaniach z wtryskiem wielopunktowy oraz rozrządem opartym na pasku.Silnik mniej popularny na rynku przez co nie wszystkie części są dostępne bezproblemowo.Po za tym użytkownicy chwalą jednsotkę za dobre osiągi przyzwoitą dynamikę i niską awaryjność.
Opinia:
Chrysler Voyager 1999 rok.2,4 z manualem, obecnie ok 380 tyś km z czego moje 180 tyś na LPG. Po demontażu wałków wyrównoważających średnie spalanie 11,5l LPG/100 km.
Przy 300 tyś regenerowana tarcza sprzęgła + nowe łożysko oporowe. Docisk był nitowany, więc je rozwoercilem i dalem
śruby.
Wymieniane tylko świece, przewody i paski zgodnie z zaleceniami, średnio bierze 1 litr oleju/ 10kkm.
10.0/10
10.0/10
7.0/10
Zalety:
Trwałość, umiarkowane zużycie paliwa (LPG) , elastyczność i długi 5 bieg - na autostradzie się nie męczy.
Wady:
Mógłby mieć 170 KM i plastikowy kolektor ssący, w upale czuć, że słabnie.
W Voyager mała powierzchnia filtra powietrza i należy pilnować wymian, inaczej za mało tlenu w silniku.
Silnik:
Edz 150 km
Rocznik:
1999
Przebieg:
380000
Spalanie:
11.5 l/100km
Polecam
08.11.2021Voyager
(8.3)
Opinia:
Auto posiadam 12 lat, gaz założony przy 200 tyś. Przez własną głupotę musiałem zdjąć głowicę. Zero zużycia na krzywkach rozrządu, brak progu na cylindrach. Tłoki mają podfrezowanie na zawory ssące (w razie gdyby silnik coś zassał przypadkowo i zablokował zawór - tak się stało w
moim przypadku). Przez siedem lat nie wymieniałem oleju i filtru, tylko dolewki spowodowane wyciekiem z pod pokrywy zaworów. Jednostka pancerna.
Trzeba uważać przy dolewaniu oleju aby nie nalać na kolektor wydechowy, są tam kieszenie gdzie olej się zbiera i gotuje. Co jakiś czas trzeba wyczyścić przepustnicę i silniczek krokowy (falowanie obrotów) a najlepiej zaślepić EGR
10.0/10
8.0/10
7.0/10
Zalety:
nie zniszczalny
Wady:
w voyagerze częściowo wciśnięty pod podszybie co utrudnia wymianę świec.