Silnik Chrysler 1.6 16V Tritec 163/170KM powstał przy współpracy koncernów Chrysler Corporation i Rover Group (należąca wówczas do BMW) To najmocniejsze odmiany rodziny Tritec które były montowane w Mini od 2003 roku.Konstrukcja nowoczesna 16-zaworowa z elektronicznie sterowaną przepustnicą oraz rozrządem opartym na łańcuchu.Dodatkowo silnik został wyposażony w doładowaniem typu SC (SuperCharger) z intercoolerem,przez co silnik zyskała na dynamice oraz mocy.
W 2000 roku koncern BMW odsprzedało Grupę Rover jednak zostawiła swoje udziały w Tritec wykorzystując w modelach Mini.W 2007 roku BMW odsprzedało swoje udziały DaimlerChrysler i wycofało się z montowania tej jednostki na poczet współpracy z koncernem PSA.W 2008 roku fabrykę odkupił koncern Fiata i na bazię tej konstrukcji uruchomił produkcję silnika Etorq.Silnik 1.6 Tirec jest chwalony za trwałość i niską awaryjność oraz dobra dynamikę po stronie minusów trzeba zapisać wysokie spalanie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |