Silnik Chrysler 1.6 16V Tritec 90KM-116KM EJD

9827
Silnik Chrysler 1.6 16V Tritec 90KM-116KM EJD

Silniki Chrysler Tritec są stosowane w samochodach marki

  • Chrysler
  • MINI

Silnik 1.6 16V Tritec 90/116KM powstał przy współpracy koncernów Chrysler Corporation i Rover Group (należąca wówczas do BMW) .W 1997 roku została opracowana nowa rodzina silników pod nazwą Tritec o pojemnościach 1.4 oraz 1.6, która powstawała w nowo wybudowanej fabryce w Brazylii.Konstrukcja nowoczesna 16-zaworowa z elektronicznie sterowaną przepustnicą oraz rozrządem opartym na łańcuchu..Pierwszy silnik zastosowano w 1999 roku i zasilały modele samochodów Mini,Chrysler Neon i PT Cruiser jak również w nietypowych modelach Chery Amulet i Lifan Breez na rynek Chiński.


W 2000 roku koncern BMW odsprzedało Grupę Rover jednak zostawiła swoje udziały w Tritec wykorzystując w modelach Mini.W 2007 roku BMW odsprzedało swoje udziały DaimlerChrysler i wycofało się z montowania tej jednostki na poczet współpracy z koncernem PSA.W 2008 roku fabrykę odkupił koncern Fiata i na bazię tej konstrukcji uruchomił produkcję silnika Etorq.Silnik 1.6 Tirec jest chwalony za trwałość i niską awaryjność,po stronie minusów trzeba zapisać słabą dynamikę,głośną pracę oraz wysokie spalanie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność

Wady

  • słaba dynamika
  • głośna praca
  • duże spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 12.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silników

Kod EJD – Chrysler Neon 2001-2003/ PT Cruiser 2003-2007
Kod W10B16BA– Mini One/Cooper 2001-2006
Kod W11B16AA – Mini Cooper S 2001-2006

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

29%
6%
12%
12%
18%
12%
12%
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

20.12.2019 Chrysler Neon 1,6 LX 2002r
(10.0)
Opinia: silnik nie do zdarcia, mam neon 1,6LXz 2002r , użytkują go od 2008r - bez żadnych problemów
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bezawaryjny; małe spalanie 6,8-7,2 l/100kmw trasie przy spokojnej jeździe przy prędkościach 120-150 km::dobra dynamika przy każdej prędkości
Wady: w korkach spalanie 8-10l,zimą może być więcej
  • Silnik: 1,6 / 115KM
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 238000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam