Silniki benzynowe Chevrolet są stosowane w samochodach marki
Silnik Chevrolet 2.0 16V D-TEC o mocy 131KM został skonstruowany przez firmę Holden na bazie jednostki GM 2.0 ECOTEC.
Mocniejsza odmiana była stosowana w Daewoo Nubira, Leganza a także w Chevrolecie Evanda. Na rynku występuję także słabsza, 121-konna wersja tego silnika.
Silnik uchodzi za trwały choć zdarzają się ubytki oleju i awarie rozrządu. Niestety poziom zużycia paliwa jest wysoki.
Opinia:
Dynamiczny silnik (podobno pasuje z Vectry i Nubiry) dobrze współpracuje z gazem, prosty w budowie.
6.0/10
9.0/10
9.0/10
Zalety:
Prosty dynamiczny
Wady:
Pasek rozrządu co 60 tys i nie więcej. Mi padł po 70 tys. od wymiany i głowice szlag trafił :)
Silnik:
133
Rocznik:
2000
Przebieg:
296 tys. w Polsce a ile w Deuschland miał nie wiem
Spalanie:
11.0 l/100km
Polecam
19.02.2020Chevrolet Evanda
(8.3)
Opinia:
Silnik dynamiczny i trwały, przede wszystkim prosty w konstrukcji, jak przyjdzie go naprawić to koszty są nie duże, bardzo dobrze współpracuje z LPG.
8.0/10
10.0/10
7.0/10
Zalety:
Prostota konstrukcji, moc
Wady:
Spalanie bardzo wysokie średnio 12 litrów
Silnik:
2.0 16v 131KM
Rocznik:
2005
Przebieg:
166000
Spalanie:
12.0 l/100km
Polecam
12.02.2020Daewoo Evanda
(6.0)
Opinia:
Silnik kolizyjny !!! Po uszkodzeniu rolki napinacza posypał się rozrząd. W konsekwencji głowica poszła do regeneracji - wymiana skrzywionych zaworów oraz pękniętych prowadnic. Oczywiście wymiana: paska rozrządu, pompy wody, napinacza, wszystkich uszczelek głowicy, oleju, płynu chłodniczego. Operacja kosztowna 2 500 PLN. Awaria wystąpiła przy 125
000 km przebiegu ale warto było - silnik pracuje jak złoto.
6.0/10
6.0/10
6.0/10
Zalety:
Dynamiczny - na trasie wyprzedzanie innych aut bezproblemowe. Bardzo dobrze współpracuje z LPG przez co tani w eksploatacji.
Wady:
Kolizyjny - w przypadku awarii rozrządu wysoki koszt naprawy.