Silniki benzynowe Chevrolet są stosowane w samochodach marki
Silnik Chevrolet 2.0 16V D-TEC o mocy 121KM został skonstruowany przez firmę Holden na bazie jednostki GM 2.0 ECOTEC.
Słabsza odmiana była stosowana w Daewoo Tacuma a później w Chevrolecie Rezzo. Na rynku występuję także wersja 133-konna tego silnika.
Silnik uchodzi za trwały i niezawodny. Użytkownicy chwalą sobie również dynamikę.
Niestety poziom zużycia paliwa jest wysoki. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 9l/100km jednak w praktyce w kilkunastoletnich modelach trzeba się liczyć z wynikami wyższymi o 2-3l/100km.
Opinia:
Mam przejechane juz 240 kkm, z czego 183 kkm na LPG.. Auto krajowe, druga LPG i butla. Pierwszy holender wykonczył sie na wtryskach, teraz STAG 300+ i wszystko gra. Tylko leje się paliwo i jeździ. Co 60 kkm rozrząd, co rok olej i
heja! Dynamika dobra, spalanie kolo 10-11 l w mieście. Jedyna usterka silnika jak na 19-letnie auto to awaria czujnika położenia wałka rozrządu. i to jak miało 3 lata. Po przejechaniu z tą awarią 3 lat w końcu go wymieniłem. Tacumą jeżdżę juz 17 lat i gdyby nie korozją progów, to jeździłbym dalej ale czas wymienić na młodsze, chyba Carens 2.0.
9.0/10
7.0/10
7.0/10
Zalety:
Cichy na niższych obrotach, elastyczny i nawet zrywny, przy normalnej obsłudze dużo nie wymaga od własciciela