Silnik Chevrolet 1.6 16V E-TEC II o oznaczeniu L44 znajdziemy pod maską takich samochodów jak Chevrolet Lacetii czy Nubira.
Rodzina silników E-TEC wbrew powszechnym opiniom nie jest odpowiednikiem silników ECOTEC Opla, jednak na niektóre z rozwiązań koncernu GM firma Deawoo uzyskała licencje.
Jednostki E-TEC zostały opracowane w niemieckim ośrodku technicznym Daewoo a produkowane były wyłącznie w fabryce w Bupyeong. W 1997 roku wraz z pojawieniem się na rynku modelu Lanos zostały one zaktualizowane. Odmiana 1.6 16V o mocy 104 lub 109KM była rozwinięciem starszej jednostki 1.6 16V 100KM znanej jeszcze z Daewoo Lanosa.
Silniki mają układ napędowy napędzany paskiem zębatym, żeliwny blok silnika i aluminiową głowicę cylindrów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 3) | (8.6) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 7.3/10 |