Chevrolet

Silnik Chevrolet 1.5 16V E-TEC II 100KM A15DMS

5473
Silnik Chevrolet 1.5 16V E-TEC II 100KM A15DMS

Silniki Chevrolet / Daewoo / GM są stosowane w samochodach marki

  • Chevrolet
  • Daewoo
  • Cadillac
  • Saab

Silnik Chevrolet 1.5 16V E-TEC II 100KM znajdziemy pod maską samochodu Daewoo Lanos.

Rodzina silników E-TEC wbrew powszechnym opiniom nie jest odpowiednikiem silników ECOTEC Opla, jednak na niektóre z rozwiązań koncernu GM firma Deawoo uzyskała licencje.

Jednostki E-TEC zostały opracowane w niemieckim ośrodku technicznym Daewoo a produkowane były wyłącznie w fabryce w Bupyeong. W 1997 roku wraz z pojawieniem się na rynku modelu Lanos zostały one zaktualizowane. Odmiana 1.5 miała odtąd 16 zaworów i uzyskiwała moc 100KM.

Silniki mają układ napędowy napędzany paskiem zębatym, żeliwny blok silnika i aluminiową głowicę cylindrów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

Wady

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.0)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 6.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
100%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

20.08.2020 Daewoo Lanos 1.5 16V Sedan
(8.7)
Opinia: Bardzo wytrzymały silnik. Przez 19 lat nie zepsuło się w nim dosłownie nic (oczywiście przez cały czas był prawidłowo eksploatowany). Jest to prosta, niezawodna konstrukcja. Nieco paliwożerna ale odwdzięcza się niskimi kosztami serwisu. Mój egzemplarz po 19 latach eksploatacji w ogóle nie bierze oleju, co
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: trwałość, niezawodność, dobra dostępność do napraw, niskie koszy serwisu, dobra charakterystyka momentu obrotowego
Wady: wysokie spalanie, kiepska dynamika, powoli się nagrzewa
  • Silnik: 1.5 16V 100 KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 150 000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
23.12.2019 Lanos S sedan
(7.3)
Opinia: Silnik w zasadzie nie do zdarcia, jak się dba. Ja niestety nie ratowałem go po 170 kkm a żygał olejem przez uszczelkę głowicy na zewnątrz. Silnik dynamiczny, przy rozsądnym obchodzenia się z gazem nawet w miarę ekonomiczny. Ja przejechałem nim 150 kkm na
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Wytrzymały, zrywny, nie wy aga specjalnej troski jak się go dogląda. Bardzo dobra współpraca z LPG.
Wady: Trochę głośny, zwłaszcza na wyższych obrotach.
  • Silnik: 1,5 16 V e-tec 100 km
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 170 000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam

Samochody z tym silnikiem