Silnik Chevrolet 1.0 16V M-TEC II wprowadzono na rynek w 2009 roku wraz z rozpoczęciem produkcji drugiej generacji Chevroleta Spark.
W porównaniu z poprzednimi silnikami M-TEC w nowych jednostkach wprowadzono wiele zmian. Silnik ma 16 zaworów a rozrząd napędzany jest łańcuchem. Moc podniesiono do 68KM.
Silnik mimo nowoczesnej konstrukcji uchodzi za trwały i niesprawiający większych problemów. Narzekać można na dynamikę, która nawet w samochodzie takim jak Chevrolet Spark jest niewystarczająca i nie pozwala na sprawne poruszanie się w trasie. Silnik odwdzięcza się jednak niskim poziomem spalania zbliżonym do danych, które podaje producent.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (8.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 6.0/10 |