Chevrolet

Silnik Chevrolet 1.0 16V M-TEC II 68KM LMT

6190
Silnik Chevrolet 1.0 16V M-TEC II 68KM LMT

Silniki Chevrolet / Daewoo / GM są stosowane w samochodach marki

  • Chevrolet
  • Daewoo
  • Cadillac
  • Saab

Silnik Chevrolet 1.0 16V M-TEC II wprowadzono na rynek w 2009 roku wraz z rozpoczęciem produkcji drugiej generacji Chevroleta Spark.

W porównaniu z poprzednimi silnikami M-TEC w nowych jednostkach wprowadzono wiele zmian. Silnik ma 16 zaworów a rozrząd napędzany jest łańcuchem. Moc podniesiono do 68KM.



Silnik mimo nowoczesnej konstrukcji uchodzi za trwały i niesprawiający większych problemów. Narzekać można na dynamikę, która nawet w samochodzie takim jak Chevrolet Spark jest niewystarczająca i nie pozwala na sprawne poruszanie się w trasie. Silnik odwdzięcza się jednak niskim poziomem spalania zbliżonym do danych, które podaje producent.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • niskie spalanie
  • nowoczesna konstrukcja
  • trwałość

Wady

  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
50%
0%
50%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

28.09.2023 Spark M300
(8.3)
Opinia: Póki co wręcz doskonale. Kupiony w 2018 z przebiegiem 115tkm, aktualnie (2023) 175tkm. Zero problemów, zero brania oleju. Fabryczny gaz BRC zużywa 7 do 8 litrów na 100km. Dynamika kuleje, trzeba go kręcić, ale użytkowo jest świetnie. Robione trasy po 500 i po 1000km w jedną stronę. Polecam.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Jeździ i jeździ, tylko wymieniam olej co roku.
Wady: Kiepska dynamika, nawet jak na tak małe auto.
  • Silnik: 68KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 175000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
07.05.2023 Spark M300
(9.0)
Opinia: Jak na potrzeby Sparka M300 i do miasta wystarczy. Cichy, oszczędny i dobrze współpracujący z LPG BRC. W zasadzie bezobsługowe poza olejem i filtrami co rok lub 10 kkm.Polecam ten silnik w tym autku.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Cichy, oszczędny, dobrze współpracujący z LPG. W zasadzie bezobsługowy.
Wady: By żwawo ruszyć, trzeba go ciągnąć na wysokie obroty.
  • Silnik: 68 KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 95000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam

Samochody z tym silnikiem