Silnik BMW 1.5 12V TwinPower 136/140KM GPF B38B15M1

17558
Silnik BMW 1.5 12V TwinPower 136/140KM GPF B38B15M1

Silniki BMW TwinPower B38 są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • MINI

Silnik BMW 1.5 12V TwinPower B38B15M1 o mocy 136 lub 140KM ma zastosowanie w samochodach marki BMW oraz Mini i jest najmocniejszą odmianą tej rodziny. Jednostka trzycylindrowa z wtryskiem bezpośrednim z dwukanałową turbosprężarką typu Twin Scroll oraz wyposażona w zmienne fazy rozrządu z systemem podwójnego Vanos. Konstrukcja bardzo zaawansowana technologicznie, należąca do rodziny Efficient Dynamics w których zastosowano rozwiązania mające na celu obniżenie spalania.


Należą do nich bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczna oraz szybko reagują na pedał gazu przez co kierowca nie odczuwa, że ma do czynienia z trzy cylindrowym silnikiem. Największym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania a to było nadrzędnym celem inżynierów z BMW, który udał się w 100%. Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF i spełnia normy spalin Euro6.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • turbosprężarka

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.25 L, typ oleju: 0W-20 BMW Longlife-17 FE+ 0W-30 BMW Longlife-12 FE, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (5.3)
Trwałość 5.5/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 5.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

25%
3%
50%
3%
5%
3%
13%
Suma głosów: 40

Opinie użytkowników

20.11.2023 318
(1.0)
Opinia: .....
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
Zalety: brak
Wady: wszystko
  • Silnik: 1.5
  • Rocznik: 18
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
25.01.2023 BMW 2 GC 2020
(9.7)
Opinia: Silnik w samochodzie BMW 2GC 2020. Auto po przejechaniu 100 000 km całkowicie bezawaryjne. Silnik realnie pali około 8 litrów 100km. Wymiany oleju w ASO co 25000km. Silnik bardzo pasuje do tego auta, jest elastyczny, w trasie w trybie eko potrafi spalić 5,5 litra. W
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Całkowita bezawaryjność, niskie spalanie dla chętnych (tryb Eco), fajna elastyczność, prędkość vmax 230km/h, szybko nabiera temperatury po rozruchu na zimno, świetnie brzmi ( rasowo).
Wady: Koszty serwisu w ASO by utrzymać gwarancję są absurdalne.
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 100000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam