Silnik BMW 1.6 Turbo N13B16 o mocy 102KM to konstrukcja koncernów BMW oraz PSA (Citroen-Peugeot THP), która zadebiutowała w 2006 roku w Mini Cooper a od 2011 roku zagościła w modelu BMW. Silnik został wyróżniony i otrzymał w 2007 roku nagrodę silnika roku w kategorii silników benzynowych w przedziale pojemności 1.4 do 1.8. Bardzo nowoczesna konstrukcja wyposażona we wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu ( Vanos )z Turbosprężarką oraz łańcuchem rozrządu.
Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. . Zdarza się, że po przejechaniu już 50 tys łańcuch daje o sobie znać, oznaką jest jego klekot przy nie rozgrzanym silniku. Kolejną usterką, która może się przytrafić jest uszkodzenie wałków rozrządu, oraz problemy ze sterowaniem silnika, również trzeba uważać na spore ubytki oleju.Jest to najsłabsza odmiana z rodziny N13 więc tutaj kwestią dominującą jest poziom spalania a na drugim planie dynamika oraz osiągi.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |