BMW

Silnik BMW 3.0 R6 24V 204/218KM N53B30

23078
Silnik BMW 3.0 R6 24V 204/218KM N53B30

Silniki BMW N52 / N53 / N54 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.0 R6 N53B30 o mocy 204 lub 218KM występował w samochodach marki BMW Serii 5 oraz 7, stosowana w latach 2006-2013. Konstrukcja oparta na poprzedniej wersji N52 różniąca się wtryskiem oraz osprzętem. W obecnej jednostce zastosowano wtrysk Bezpośredni oraz nowy układ wtryskowy ze zmiennymi fazami zaworów Vanos. Jednostka o bardzo dobrych osiągach, świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy. Niestety nie jest wolna od awarii a do najczęstszych trzeba zaliczyć awarie układu wtryskowego, pompy paliwa jak również awarie wtrysków, które są bardzo wrażliwe na złą jakość paliwa.


Objawem takiej usterki może być nierówna praca silnika podczas jego uruchamiania gdy jest nie rozgrzany, zwłaszcza w zimnych porach roku. Ta usterka jest często mylona z awariami cewki lub elektryki z czym nie ma nic wspólnego. Kolejną przypadłością, która również występowała w poprzedniej wersji jest nagromadzanie się nagaru w głowicy oraz problemy z kasownikami luzu zaworów – klekotanie. Poza tym jednostka jest bardzo chwalona za bardzo dobre osiągi, niestety koszty serwisu nie należą do tanich. Aby uniknąć ewentualnych napraw i kosztów z tym związanych każdy użytkownik musi pamiętać o regularnym serwisowaniu oraz tankowaniu dobrej klasy paliwa.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobre osiągi
  • świetna dynamika

Wady

  • bardzo wrażliwe wtryski na jakość paliwa
  • awarie pompy paliwa
  • gromadzenie się nagaru
  • klekoczące kasowniki luzu zaworów

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.4)
Trwałość 7.2/10
Utrzymanie 7.2/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

28%
3%
3%
48%
3%
7%
7%
Suma głosów: 29

Opinie użytkowników

04.11.2023 E60
(5.7)
Opinia: Silnik mam w aucie BMW e60 które znam od wersji przedliftowej i polift obecny. Do auta przyczepić się nie można. Silnik n53 potrafi tak zirytować aż człowiek zaczyna mieć dość e60 polift (która notabene ma kilka poprawek od strony elektrycznej). Koszta napraw spowodowane przez dziwa w
  • 5.0/10
  • 3.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Niezła dynamika i lepsze spalanie niż w przedliftowym e60 z m54
Wady: Koszta, koszta, koszta. Głupie niedopracowania, irytujące błędy.
  • Silnik: N53b30
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 238000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
17.03.2023 Bmw e92
(10.0)
Opinia: Fajny silnik . Auto dynamiczne I bezproblemowe . Polecam jak najbardziej
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie benzyny Dynamika jazdy Bezawaryjną jednostka
Wady: Nie zauważyłem
  • Silnik: N53 3.0 218km
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 270000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
29.10.2022 F11
(8.3)
Opinia: Bezproblemowy, oszczędny i dynamiczny
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Niskie spalanie benzyny
Wady: Nie zauważyłem
  • Silnik: 204/f11
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
27.12.2021 E90 325i automat
(6.0)
Opinia: Silnik dynamiczny, fajnie pracuje. Niestety utrzymanie wymaga dosyć dużego wkładu finansowego, chyba że sam przy nim pracujesz. Wtedy przydatny też jest komputer z programem INPA. Awarii najczęściej ulegają wtryski, cewki, pompa paliwa, MOSFET-y w komputerze, katalizator NOX, odma. Zużycie oleju około 0,5 litra / 5 tys.
  • 5.0/10
  • 5.0/10
  • 8.0/10
Zalety: dynamiczny, oszczędny jak na 3.0
Wady: Awarii ulegają wtryski, cewki, pompa paliwa, MOSFET-y w komputerze, katalizator NOX, odma
  • Silnik: 218KM N53B30
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 216 tys.
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam
08.04.2021 e90
(8.7)
Opinia: Bardzo dobry silnik tankując na BP wtryskiwacze oraz pompa paliwa w moim przypadku wytrzymały 300 000 km i nadal są w dobrym stanie , zużycie oleju praktycznie niezauważalne rozrząd jeszcze nie dotykany nigdy nie wymieniałem żadnej cewki zaplonowej . Po 250 000km wymieniłem katalizator. NOX
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Swietna reakcja na pedał przyśpieszenia, bardzo dobre osiągi bardzo niskie zużycie paliwa.
Wady: moim zdaniem głośna praca rozrządu, popychaczy.
  • Silnik: 218KM N53B30
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 385,000km
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam