Silniki BMW N52 / N53 / N54 są stosowane w samochodach marki
Silnik BMW 2.5 R6 N53B25 o mocy 190KM występował w samochodach marki BMW Serii 5 i była najsłabszą odmianą spośród całej rodziny N53. Konstrukcja oparta na poprzedniej wersji N52 różniąca się wtryskiem oraz osprzętem. W obecnej jednostce zastosowano wtrysk Bezpośredni oraz nowy układ wtryskowy ze zmiennymi fazami zaworów Vanos. Jednostka o bardzo dobrych osiągach, świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy. Niestety nie jest wolna od awarii a do najczęstszych trzeba zaliczyć awarie układu wtryskowego, pompy paliwa jak również awarie wtrysków, które są bardzo wrażliwe na złą jakość paliwa. Objawem takiej usterki może być nierówna praca silnika podczas jego uruchamiania gdy jest nie rozgrzany, zwłaszcza w zimnych porach roku.
Ta usterka jest często mylona z awariami cewki lub elektryki z czym nie ma nic wspólnego. Kolejną przypadłością, która również występowała w poprzedniej wersji jest nagromadzanie się nagaru w głowicy oraz problemy z kasownikami luzu zaworów – klekotanie. Poza tym jednostka jest bardzo chwalona za bardzo dobre osiągi, niestety koszty serwisu nie należą do tanich. Aby uniknąć ewentualnych napraw i kosztów z tym związanych każdy użytkownik musi pamiętać o regularnym serwisowaniu oraz tankowaniu dobrej klasy paliwa.
Opinia:
Posiadam to auto od 8 Lat. Kupiłem auto z przebiegiem 50tys, obecnie ponad 200tys.
Brak awarii, ani razu auto nie zostało unieruchomione. Jedynie trzeba wymienić cewki zapłonowe z Bosch na Delphi i problem znika.
Bardzo trwałe zawieszanie. Wymiotne wahacze przy przebiegu około 170tys. Skróciłem
okresy wymiany oleju z sugerowanych 30tys na 15tys.
Auto totalnie bezawaryjne. Bardzo oszczedne auto - trasa kajowki <8l, atostrady <9l, Miasto <11l.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
bezawaryjność, oszczędność
Wady:
brak
Silnik:
190km
Rocznik:
2009
Przebieg:
203000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
24.06.2023e60 lift
(4.0)
Opinia:
Ta rodzina silników N53 to jeżdżąca awaria. Bardzo kosztowne naprawy, padający układ wtryskowy droższy niż w dieslu...
Dużo usterek elektronicznych tego cuda...
Niestety kupno nowszego auta to w przypadku e60 strzał w łeb i to wszystko.
1.0/10
3.0/10
8.0/10
Zalety:
Dynamika o ile akurat wszystko działa.
Wady:
Okropne koszty napraw i bardzo dużo błędów silnika i osprzętu trudnych do zdiagnozowania.