BMW

Silnik BMW 6.0 V12 48V 445KM N73B60

8764
Silnik BMW 6.0 V12 48V 445KM N73B60

Silniki BMW N62 / N73 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 6.0 V12 N73B60 445KM wszedł do produkcji w 2003 roku i był stosowany aż do 2016 r samochodach BMW serii 7 E65 oraz Rolls-Royce Phantom. Był pierwszym silnikiem V12  z wtryskiem bezpośrednim. Jednostka technologicznie bardzo zaawansowana, w której zastosowano podwójne górne wałki rozrządu, podwójny Vanos oraz Valvotronic. Silnik charakteryzuje się świetnymi osiągami oraz wysoką kultura pracy jak przystało na jednostkę 12-cylindrową. Do minusów musimy zaliczyć wysokie koszty użytkowania takie jak serwis i części oraz bardzo wysokie spalanie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 12-cylindrowy

Ilość zaworów: 48

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty utrzymania
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: Castrol 0W30 / 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
0%
0%
33%
33%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami