BMW

Silnik BMW 3.0 R6 24V 265/272KM N52B30

19470
Silnik BMW 3.0 R6 24V 265/272KM N52B30

Silniki BMW N52 / N53 / N54 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.0 R6 N52B30 o mocy 265KM lub 272KM  był kolejną odmianą z rodziny N52 który był stosowaną od 2006 roku.Rzędowa sześciocylindrowa jednostka o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu.Konstrukcja wykonana z połączenie magnezu oraz aluminium to pozwoliło na uzyskaniu mniejszej wagi silnika.W jednostce zastosowano płynne zmiany wzniosu zaworów Valvectronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos).


Co do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę na problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awariami elektrycznej pompy cieczy!!! W szczególności ta druga usterka może prowadzić do bardzo kosztownych i poważnych konsekwencji. Silniki w opinii użytkowników mają opinię bardzo trwałych i niezawodnych a przede może pochwalić się świetnymi osiągami oraz wysoką kulturą pracy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie ceny części
  • problem z popychaczami hydraulicznymi do 2008r
  • awarie elektrycznej pompy cieczy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.5)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

19%
0%
6%
6%
19%
13%
38%
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

24.12.2023 BMW X5 E70 3,0 SI
(8.0)
Opinia: Jest spory zapas mocy. Silnik jest bardzo wrażliwy na czystość powietrza więc trzeba bardzo regularnie wymieniać filtr powietrza bo inaczej zaczynają się falowania obrotów na biegu jałowym i inne dziwne zjawiska.
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bardzo dobrze kręci się na obroty. Ma przyjemny dźwięk rzędowej szóstki.
Wady: Wadliwe i klekoczące popychacze zaworów. Zastanawiałem się nad naprawą ale mechanik który zajmuje się tylko bmw i to od 30 lat uznał że jest to zbędne ładowanie się w koszty bo silnik sobie będzie z tym radził. Jak auto kupiłem to klepało, jeżdzę 2 lata
  • Silnik: 272 km N52b30
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Polecam
23.01.2022 e60 530xi
(7.0)
Opinia: Na pewno bardziej awaryjne niz benzyny spod litery M
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 272km
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 275000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam