Silnik BMW 3.0 R6 N52B30 o mocy 265KM lub 272KM był kolejną odmianą z rodziny N52 który był stosowaną od 2006 roku.Rzędowa sześciocylindrowa jednostka o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu.Konstrukcja wykonana z połączenie magnezu oraz aluminium to pozwoliło na uzyskaniu mniejszej wagi silnika.W jednostce zastosowano płynne zmiany wzniosu zaworów Valvectronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos).
Co do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę na problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awariami elektrycznej pompy cieczy!!! W szczególności ta druga usterka może prowadzić do bardzo kosztownych i poważnych konsekwencji. Silniki w opinii użytkowników mają opinię bardzo trwałych i niezawodnych a przede może pochwalić się świetnymi osiągami oraz wysoką kulturą pracy.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (7.5) |
Trwałość | 7.0/10 |
Utrzymanie | 6.5/10 |
Dynamika | 9.0/10 |