BMW

Silnik BMW 3.0 R6 24V 218KM N52B30

14631
Silnik BMW 3.0 R6 24V 218KM N52B30

Silniki BMW N52 / N53 / N54 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.0 R6 N52B30 o mocy 218KM był kolejną odmianą z rodziny N52 który był stosowany w latach 2006-2011 w modelach BMW serii 1 oraz X1.Rzędowa sześciocylindrowa jednostka o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu.Konstrukcja wykonana z połączenie magnezu oraz aluminium to pozwoliło na uzyskaniu mniejszej wagi silnika.W jednostce zastosowano płynne zmiany wzniosu zaworów Valvectronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos).


Co do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę na problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awariami elektrycznej pompy cieczy!!! W szczególności ta druga usterka może prowadzić do bardzo kosztownych i poważnych konsekwencji. Silniki w opinii użytkowników mają opinię bardzo trwałych i niezawodnych a przede wszystkim świetne osiągi i wysoka kultura pracy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie ceny części
  • problem z popychaczami hydraulicznymi do 2008r
  • awarie elektrycznej pompy cieczy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

7%
0%
60%
13%
7%
7%
7%
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami