BMW

Silnik BMW 2.0 R4 16V 170KM N43B20

63871
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silnik BMW 2.0 R4 16V 170KM N43B20

Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0 R4 o mocy 170 KM i oznaczeniu N43B20 był produkowany w latach 2007-2011 i znajdował zastosowanie w samochodach BMW serii 1, serii 3 oraz serii 5. Konstrukcja tego silnika była zaawansowana technologicznie, wyposażona w wtrysk bezpośredni oraz rozrząd oparty na łańcuchu. Silnik ten cechowała bardzo dobra kultura pracy, dynamiczność oraz niski poziom spalania.


Niestety, nie był on wolny od wad, zwłaszcza warianty z początkowych lat produkcji miały problemy z różnymi poważnymi awariami. Do najbardziej problematycznych należy zaliczyć układ mechanizmu rozrządu, gdzie często występowały awarie ślizgów łańcucha. Problematiczny okazał się również układ wtryskowy, głównie związany z wtryskiwaczami. Użytkownicy muszą także mieć na uwadze problemy z cewkami zapłonowymi oraz drobnymi problemami z elektryką.



Dodatkowo, ten silnik nie jest polecany do montażu instalacji LPG, gdyż może wiązać się to z wysokimi kosztami. Podsumowując tę jednostkę, użytkownicy chwalą sobie ten silnik za dobrą dynamikę, przyzwoity poziom spalania oraz małą awaryjność. Zdecydowanie najbardziej polecane są auta z tym silnikiem pochodzące z okresu po 2009 roku, gdzie producent poprawił problemy z rozrządem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • Bardzo zaawansowana jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • niestety montaż LPG wiąże się z dużymi kosztami
  • często zużywają się cewki
  • sporadycznie awarii ulega łańcuch rozrządu
  • drogi serwis i części
  • awarie wtryskiwaczy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 0W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Rozrząduwaga na pękające prowadnice łańcuchów skutkuje to remontem silnika !!! dotyczy to przede wszystkim jednostek z przed 2009.r

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.1)
Trwałość 6.4/10
Utrzymanie 7.4/10
Dynamika 7.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 2

Najbardziej awaryjna część

54%
7%
5%
5%
14%
5%
9%
Suma głosów: 111

Opinie użytkowników

16.12.2023 E60
(4.0)
Opinia: Bardzo wygodny samochód jakim jest e60, ale niestety ten silnik n43 to idealne zepsucie wszystkiego co było dobre. Ogólnie strach nasłuchiwać stuków i praca jak traktor wróży okropne problemy.
  • 2.0/10
  • 5.0/10
  • 5.0/10
Zalety: E60 bardzo wygodny.
Wady: Wada tego silnika jest cały silnik. Dno podłóg choćby M54.
  • Silnik: 170 n43
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
09.11.2021 BMW 5
(10.0)
Opinia: 3 msc użytkowania. Bardzo dobra dynamika, pierwsze auto, które zrobiło na mnie wrażenie komfortem i wygodą, względnie tanie części, serwis tani jak na bmw, spalanie bardzo przyzwoite !! BMW 5 landara
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: tani serwis, KOMFORT jazdy
Wady: może jeszcze jestem oszołomiony zakupem, ale póki co brak
  • Silnik: 120KW
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 313500
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
17.12.2019 320i e92
(10.0)
Opinia: Posiadam n43 2.0 170 bhp w e92 i jak dotąd nie miałem żadnych problemów, trzeba tylko dbać o olej i lać najlepsze paliwo. Przejechałem 60 tyś. bez żadnego dodatkowego problemu. Poprzedni właściciele dbali tak samo stąd brak problemów, teraz ma przejechane łącznie 140 tyś. Wibracji
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny, Mało pije, Duża moc jak na dwu litrową rzędową czwórkę.
Wady: Jak dotąd żadnych.
  • Silnik: 170/N43
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 7.7 l/100km
Polecam
09.10.2019 BMW e90
(9.3)
Opinia: Bmw 320i e90 rocznik 2007z tym silnikiem kupione z przebiegiem 103tys. km w niemieckim salonie. Urzytkuję go od 3 lat. Jedyne co wymieniłem to cewki ok. 200 zł za sztukę. Żadnych innych problemów nie miałem. Silnik nie jest polecany, ale 800 zł w 3 lata
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: N43 170KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 115000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
28.03.2019 320 i 2009
(2.0)
Opinia: Mam 320i z 2009 z 170 konną 2 litrówką, dynamika całkiem niezła i napęd na tył, to idealne połączenie do auta na co dzień wystarczy. Spalanie przy spokojnej jeździe 9, ale średnio 11 litrów. Auto ma czystą przeszłość nie było bite, nic nikt nie majstrował
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: 170
  • Rocznik / Przebieg: 2009 / 220 tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam