BMW

Silnik BMW 1.6 R4 16V 115KM N45B16

33600
Silnik BMW 1.6 R4 16V 115KM N45B16

Silniki BMW N42 / N43 / N45 / N46 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 1.6 R4 o mocy 115KM z oznaczeniem N45B16 był produkowany w latach 2004-2007. Jednostka czterocylindrowa wolnossąca która zastąpiła odmianę N40,była sprzedawana tylko w kilku krajach ze względu na niski podatek od pojemności.Ta odmiana silnika jest oparta na rozwiązaniach z wersji N46 jednak posiada tylko Vanos bez Valvotronica jak to ma miejsce przy N46.Silnik charakteryzuje się dobra trwałością i niska awaryjnością osprzętu.Jednostka nie jest specjalnie polecana przez użytkowników ze względu na bardzo słabe osiągi co w przypadku marki BMW jest bardzo istotne.Jeżeli jednak ktoś poszukuje auta  do jazdy na niewielkich odcinkach lub w mieście to jest to przyzwoity silnik.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • przeciętna dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.8)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 5.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

77%
2%
4%
2%
3%
7%
4%
Suma głosów: 96

Opinie użytkowników

15.05.2022 e87 5d
(8.3)
Opinia: silnik jak silnik, koszty utrzymania jak w każdym innym. spalanie tak samo. 1.6. moc niby mała, ale 116 kuca na co dzień zupełnie wystarczy. fajnie, że nie ma valvetronika. czy polecam? tak
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: najzwyklejszy nieskomplikowany silnik, łatwy w eksploatacji, nie generujący większych kosztów niż inne silniki tego pokroju podobno dobry pod lpg, ale ja nie próbowałem
Wady: jak na moje - fakt, że posiada koło dwumasowe:p jest niepotrzebne, a niestety wymiana jest kosztowna. na szczęście rzadko się zdarza, że trzeba wymienić.
  • Silnik: 1.6 116km
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 8.3 l/100km
Polecam
27.01.2022 BMW 116i E87
(7.7)
Opinia: Auto kupione przy przebiegu 152.000 wymieniony rozrząd na początku profilaktycznie założona instalacja LPG, póki co auto radzi sobie świetnie bez awaryjne. Zbiornik w bagażniku (brak miejsca na instalacje w kole) 43L na zbiorniku robię około 440km średnie spalanie LPG to od 9 do 11 l
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Dobra kultura pracy prosta konstrukcja dobrze pracuje na gazie
Wady: Brak osiągów
  • Silnik: N45B16
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 172000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
03.01.2020 BMW 116i e87
(7.3)
Opinia: Całkowicie zgadzam się z opisem silnika tego serwisu nic dodać nic ująć.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Niska awaryjność
Wady: Słabe osiągi
  • Silnik: N45b16 115KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 215000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam