Silnik BMW 4.0 V8 M60B40 o mocy 286 KM był produkowany w latach 1992-1996 i zasilał samochody BMW serii 5 E34, BMW serii 7 E32 oraz BMW serii 8 E31. Jest to kolejna odmiana z rodziny M60, w której zwiększono moc oraz pojemność. Jednostka ta ma układ V8 z podwójnym wałkiem rozrządu, napędzanym dwurzędowym łańcuchem rozrządu z samoregulującym się napinaczem. Konstrukcja została wykonana w całości z aluminium – blok i głowica, a kolektor dolotowy jest plastikowy w celu zmniejszenia wagi. Jest to pierwszy silnik BMW, w którym wprowadzono konstrukcję dzielonego korbowodu. Wszystkie te zmiany miały wpływ na trwałość całej jednostki.
Należy zaznaczyć, że zawory w tej odmianie mają hydrauliczną regulację luzów. Użytkownicy muszą być świadomi wysokiego spalania, które średnio wynosi ponad 12 litrów. Rozwiązaniem może być bezproblemowy montaż instalacji LPG. Potencjalny nabywca auta z tym silnikiem musi również pamiętać, że serwis oraz części nie należą do tanich i nie zawsze można nabyć zamienniki. Poza tym, kierowcy chwalą sobie ten silnik za bezawaryjność, dobre osiągi oraz wysoką kulturę pracy.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |