BMW

Silnik BMW 3.0 V8 32V 218KM M60B30

17805
Silnik BMW 3.0 V8 32V 218KM M60B30

Silniki BMW M60 / M62 / M70 / M73 są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • Land Rover

Silnik BMW 3.0 V8 M60B30 o mocy 218 KM był produkowany w latach 1992-1996 i zasilał samochody BMW serii 5 E34 oraz BMW serii 7 E38. Jednostka była układem V8 z podwójnym wałkiem rozrządu, który był napędzany dwurzędowym łańcuchem rozrządu z samoregulującym się napinaczem. Konstrukcja silnika została wykonana w całości z aluminium – blok oraz głowica, a kolektor dolotowy wykonano z plastiku w celu zmniejszenia wagi. Jest to pierwszy silnik BMW, w którym zastosowano konstrukcję dzielonego korbowodu. Wszystkie te zmiany miały na celu zwiększenie trwałości całej jednostki. Warto wspomnieć, że zawory w tej odmianie silnika miały hydrauliczną regulację luzów.


Użytkownicy powinni mieć świadomość wysokiego spalania, które średnio wynosi ponad 12 l. Jako rozwiązanie można rozważyć bezproblemowy montaż instalacji LPG. Potencjalny nabywca auta z tym silnikiem musi również pamiętać, że serwis oraz części nie należą do tanich i nie zawsze można znaleźć zamienniki. Poza tym, kierowcy chwalą sobie ten silnik za jego niezawodność, dobre osiągi oraz wysoką kulturę pracy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bezproblemowy montaż LPG

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.5 L, typ oleju: Castrol 5W30 lub 5W40, wymiana po 15.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

7%
13%
20%
47%
7%
0%
7%
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

15.06.2024 Bmw e38
(8.3)
Opinia: Dobry silnik przejechałem bezproblemowo 200 tys km aż do przebiegu 400 tys km w e38 Silnik zagazowany instalacja prince W połączeniu z manualna skrzynia biegów objeżdżałem 3.5 v8 w automatach sle 4.0 były szybsze V max był ok 245 kmh
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: W połączeniu z manualem i lpg był ekonomiczny i szybki Bezproblemowy i bez wiekszych usterek Olej zmieniany co 12 tys km
Wady: Jedyna usterka to odma i zgniła skrzynka bezpieczników
  • Silnik: 218 koni M60B30
  • Rocznik: 1994
  • Przebieg: 400000
  • Spalanie: 1.0 l/100km
Polecam
02.08.2020 E38
(7.0)
Opinia: Mam 6 lat ten silnik , i jestem zadowolony. Niewiele się z nim dzieje, uszczelki delki zaworów, czujnik położenia walu a tak to jedynie filtry oleje. Silnik łączono z rownie trwałą skrzynia automatycza 5HP18 - rowniez bez zarzutu. Jesli jednak ktos oczekuje bardzo dobrych
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Trwały, niezawodny, szybko sie nagrzewa , duzo nizsze ceny e38 z tym silnikiem od wersji z silnikiem 4.0
Wady: Slabe osiagi z dolnym zakresie obrotów, wysokie spalanie ktore nie jest rekompensowane osiagami - duzo lepszym wyborem do e38 ktore wazy prawie 2 tony jest M60B40 . Produkcja V8 o pojemności 3L to byl zly pomysl 2.8 miala 6 cylindrówka która pali mniej a 4.0
  • Silnik: M60B30
  • Rocznik: 1995
  • Przebieg: 403 000
  • Spalanie: 18.0 l/100km
Polecam