BMW

Silnik BMW 1.8 R4 16V 140KM M42B18

9014
Silnik BMW 1.8 R4 16V 140KM M42B18

Silniki BMW M40 / M42 / M43 / M44 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 1.8 R4 M42B18 o mocy 140 KM był produkowany w latach 1991-1996 i zasilał samochody BMW serii 3 E36. Jest on następcą odmiany M40, w której zastosowano wiele nowszych i trwalszych rozwiązań. Jednostka ta posiada żeliwny blok oraz aluminiową głowicę, wyposażoną w dwa wałki rozrządu i rozrząd oparty na łańcuchu.


W porównaniu do silników oznaczonych jako M42 iS, konstrukcja została zmieniona. W szczególności kolektor wydechowy posiada niezależny od siebie kanał wylotowy, co przekłada się na lepsze osiągi, a także umożliwia modyfikacje i przeróbki. Dodatkowo, warto wspomnieć o średnim spalaniu oscylującym na poziomie 8-9 litrów podczas dość dynamicznej jazdy. Kierowcy uważają ten silnik za bardzo trwały, mało awaryjny i charakteryzujący się dobrą kulturą pracy, co na pewno zadowoli potencjalnego użytkownika.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • drobne awarie zazwyczaj spowodowane dużymi przebiegami

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 15.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
11%
89%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami