Silnik BMW 1.8 R4 M42B18 o mocy 140 KM był produkowany w latach 1991-1996 i zasilał samochody BMW serii 3 E36. Jest on następcą odmiany M40, w której zastosowano wiele nowszych i trwalszych rozwiązań. Jednostka ta posiada żeliwny blok oraz aluminiową głowicę, wyposażoną w dwa wałki rozrządu i rozrząd oparty na łańcuchu.
W porównaniu do silników oznaczonych jako M42 iS, konstrukcja została zmieniona. W szczególności kolektor wydechowy posiada niezależny od siebie kanał wylotowy, co przekłada się na lepsze osiągi, a także umożliwia modyfikacje i przeróbki. Dodatkowo, warto wspomnieć o średnim spalaniu oscylującym na poziomie 8-9 litrów podczas dość dynamicznej jazdy. Kierowcy uważają ten silnik za bardzo trwały, mało awaryjny i charakteryzujący się dobrą kulturą pracy, co na pewno zadowoli potencjalnego użytkownika.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |