BMW

Silnik BMW 3.4 R6 12V 211KM M30B35

7868
Silnik BMW 3.4 R6 12V 211KM M30B35

Silniki BMW M50 / M52 / M54 / M30 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.4 R6 M30B35 o mocy 211 KM był produkowany w latach 1968-1994 i zasilał samochody BMW serii 5 oraz 7. Jest to jednostka 6-cylindrowa, znana jako Big-six, czyli „duża szóstka”, rozwinięcie odmiany M10. To klasyczny silnik rzędowy o zapłonie iskrowym, wykonany z aluminium (głowica), z pojedynczym wałkiem rozrządu napędzanym łańcuchem i napinaczem hydraulicznym.


Silnik występował w dwóch wersjach, różniących się konstrukcją bloku, użebrowaniem i układem kanałów olejowych. Różnice można sprawdzić po ustawieniu filtra oleju w górę lub w dół. Silniki z większym przebiegiem oraz nieodpowiednio eksploatowane cierpiały na dość poważne usterki, takie jak pękanie głowicy, a wypalenie uszczelki pod głowicą było spowodowane wrażliwym układem chłodzenia.


Kolejną bardzo ważną kwestią jest regulacja luzów zaworowych. Zaniedbanie prowadzi do poważnej usterki. Użytkownicy muszą być świadomi wysokiego spalania, które średnio wynosi grubo ponad 10 litrów. Rozwiązaniem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.

W ogólnej opinii silnik jest chwalony za wysoką kulturę pracy, dobrą dynamikę oraz dosyć dużą trwałość.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dostępność części
  • rozrząd oparty na łańcuchu

Wady

  • wrażliwy układ chłodzenia
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • pęknięcia głowicy
  • regulacja luzów zaworowych
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 15.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

18%
73%
9%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami