Silnik BMW 1.8 R4 8V M40B18 o mocy 113 KM był produkowany w latach 1987-1995 i napędzał samochody z serii BMW 3 oraz serii 5. Jest to kolejna odmiana z rodziny M40, która miała jedynie zwiększoną pojemność i moc. Jednostka ta posiadała żelazny blok oraz aluminiową głowicę z pojedynczym wałkiem rozrządu napędzanym pasem oraz popychaczami hydraulicznymi.
Silniki z większym przebiegiem lub niewłaściwie eksploatowane miały tendencję do występowania poważnych usterek, takich jak uszkodzenie panewek, wału korbowego i uszczelniaczy, co prowadziło do wycieków oleju. Wszystko to zależy od regularności serwisowania, a czasami spotyka się jednostki o dużym przebiegu bez większych awarii.
Użytkownicy szczególnie powinni pamiętać o wymianie paska rozrządu co najmniej co 60 tysięcy kilometrów, a niektórzy serwisanci zalecają wymianę co 40 tysięcy. Zdarzały się przypadki przedwczesnego zerwania paska, co prowadziło do uszkodzenia silnika. Dlatego w kolejnej wersji M43 BMW zastosowało układ rozrządu łańcuchowego. Użytkownicy powinni być świadomi wysokiego spalania, które średnio przekracza 10 litrów. Dobrym rozwiązaniem jest montaż bezproblemowej instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |