Volkswagen

Silniki Volkswagen 1.5 TSI EA211evo

105925
Silniki Volkswagen 1.5 TSI EA211evo

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.5 TSI 16V z rodziny EA211 o mocach 114, 130 lub 150KM wszedł do produkcji w 2017 roku debiutując w Golfie VII po liftingu. To najnowsza konstrukcja koncernu VW, która ma zastąpić wysłużony silnik 1.4 TSI nie spełniający obecnych norm CO2. Rozwiązania, które wprowadzono pozwoliły na uzyskanie lepszych osiągów oraz spełnienie rygorystycznych normy spalin Euro 6d Temp obecnie obowiązujących w silnikach benzynowych.


Znajdziemy tu IV generacji układ wtryskowy TSI z wtryskiem bezpośrednim o bardzo wysokim ciśnieniu aż 350 bar. Nowością jest zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek VGT co do tej pory było zarezerwowane dla silników wysokoprężnych. Oznacza to, że sterowanie kątem łopatek będzie realizowane elektronicznie co przekłada się na bardzo szybka reakcję na dodanie gazu. To rozwiązanie przede wszystkim wpłynęło na zdecydowanie lepszą dynamikę oraz świetną elastyczność. Jednostka została wyposażona w system dezaktywacji cylindrów ACT znany z poprzedniej odmiany 1.4 TSI. Celem układu jest ograniczenie zużycia paliwa a polega ono na zamknięciu zaworów na dwóch cylindrach. Wtedy pracę przejmują pozostałe dwa, odbywa się to w momencie niskiego obciążenia jednostki .Ze względu na koniecznosć spełnienia wygórowanych norm spalin silnik został wyposażony w filtr cząstek stałych GPF.


Trzeba nadmienić, że wersja 150-konna ma wykonane cylindry w technologii  APS (atmospheric plasma spray) Jest to technologia natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnego proszku, to pozwala na uzyskanie porowatej struktury w której zatrzymuje się olej dając lepsze smarowanie. Ten zabieg zdecydowanie wpływa na niższe spalanie zwłaszcza na zimnym silniku. Dodatkowo system ten został tak skonstruowany aby mógł swobodnie współgrać z napędem hybrydowym do którego będzie stosowany. Silnik jest chwalony za bardzo wysoką kulturę pracy, świetną dynamikę oraz niski poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne przyspieszenie
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty obsługi
  • filtr cząstek stałych GPF

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 18) (8.1)
Trwałość 8.1/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 14 4

Najbardziej awaryjna część

81%
2%
3%
2%
3%
1%
8%
Suma głosów: 258

Opinie użytkowników

18.02.2023 Octavia IV
(8.7)
Opinia: Baaardzo fajny napęd do normalnego, codziennego auta. Motor nastawiony na oszczędność paliwa (mój rekord na dystansie 110 km poza miastem: 3,6 na 100 km) - czuć, że to było priorytetem (normy emisji), jednak da się i dynamiczniej pojechać - po zredukowaniu czasem o TRZY biegi
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: bardzo oszczędna jednostka - pali mniej niż 126p, a przyspieszenie 0-100 km/h w 8,5 sek, dobra elastyczność, niezwykle szeroki zakres obrotów uzytecznych
Wady: kangury na zimno, słabe brzmienie (czepiam się)
  • Silnik: 150KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
31.01.2023 Skoda superb 3FL
(9.7)
Opinia: Jestem zadowolony z zakupu, jeździłem do tej pory 2.0 tdi z CR2 i 1.5 tsi lepiej się zbiera a spalanie ma tylko trochę większe.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: oszczędny dynamiczny jak na mały litraż podatny na modyfikacje
Wady: na razie nie widzę
  • Silnik: DPCA 1.5 tsi
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 38000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
18.12.2022 Octavia 3
(4.0)
Opinia: Silnik w użytkowaniu bardzo fajny. Napiszę jak wszyscy małe spalanie, wystarczającą moc itd. nie mniej jednak przy 56000 km padło łożysko w dzwigience zaworu. Auto 2 miesiące w serwisie. Wymiana całej góry silnika. Objaw stukanie w silniku. Teraz problem z dogrzewaniem się silnika. Pewnie termostat.
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Spalanie. Kultura pracy.
Wady: Awaryjnosc przy niskim przebiegu. Problem z dostępnością części.
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 59000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
22.08.2022 Leon 5F
(8.0)
Opinia: Mam ten silnik w Leonie kupionym w 2020 roku - wyprzedaż rocznika. Silnik taki średnio dynamiczny i do 2,500 obrotów niechętny do współpracy. Przy 3,000 obrotów nabiera życia ale przy 130 koniach mechanicznych to jakichś dużych możliwości nie ma. A i jak na
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Cichy, na 6 biegu przy 80 km/h potrafi zejść do 5,3l/100km
Wady: mało dynamiczny
  • Silnik: 1,5 eTSI 130KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 50300
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam
12.06.2022 Octavia III
(2.3)
Opinia: Silnik padł po 180000km, brak kompresji na 3 cylindrach, regularnie serwisowany w ASO, nie polecam,
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 5.0/10
Zalety: brak w stosunku do zmodyfikowanej jednostki 1.4tsi
Wady: duże spalanie
  • Silnik: 150KM tsi
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Odradzam