Volkswagen

Silnik VW 3.0 V6 24V TFSI 340KM EA839

10892
Silnik VW 3.0 V6 24V TFSI 340KM EA839

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik VW 3.0 TFSI V6 24V o mocy 340KM był stosowany od 2018 roku w modelach Audi A6, A7, A8, Q7, Q8, VW Touareg a także Porsche Panamera i Cayenne. Konstrukcja nowoczesna z wtryskiem bezpośrednim oraz wyposażona w Turbodoładowanie typu TwinScroll.Silnik występuję z instalacją łagodnej Hybrydy o mocy 48V  i spełnia normy spalin Euro6. Te rozwiązania przekładają się bardzo dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania na poziomie na poziomie 10L. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dopracowana pod każdym względem.




Musimy pamiętać że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne !! Zwłaszcza tyczy się to interwału wymiany oleju VW50400 SAE 0W-20  który jet bardzo kosztowny.Trzeba nadmienić że w przypadku awarii kolektora dolotowego jego wymiana wiąże się z bardzo dużymi kosztami ze względu na to że jest integralną częścią głowicy cylindrów.Silnik w opinii użytkowników uchodzi za mało bezawaryjny,jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii które są bardzo kosztowne.




Nie specjalnie silnik jest zalecany do montażu instalacji LPG,jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika.Na duży plus trzeba zaliczyć bardzo dobra dynamikę,wysoką kulturę pracy oraz świetne osiągi,potencjalni użytkownicy będą usatysfakcjonowani jego potencjałem.

Popularne silniki tego producenta


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie koszty naprawy-wymiany kolektora dolotowego

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.0 L, typ oleju: VW50400, SAE 0W-20, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: CZSE/CXTA/DLZA/DLZB/DCBD/DCBE/DVBD

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.3)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

84%
0%
5%
0%
5%
5%
0%
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

10.11.2023 Audi A6 C8 55TFSI quattro
(8.7)
Opinia: Silnik mocny o wysokiej kulturze pracy.
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: moc , elastyczność, kultura pracy
Wady: jak dotąd brak (90 000km)
  • Silnik: 340 KM DLZA
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 90000
  • Spalanie: 10.8 l/100km
Polecam
29.07.2020 Touareg III
(6.0)
Opinia: Silnik dla swiadomych użytkowników. Wszystkim narzekającym na spalanie polecam VW Polo z 1.4 TSi. Albo moc albo niskie spalanie i tu trzeba się zdecydować na samym początku.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Elastyczność, dźwięk, spalanie
Wady: Brak. Zakup był świadomy i spalania nie zaliczam do wad..
  • Silnik: 340KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 12000
  • Spalanie: 15.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię