Volkswagen

Silnik VW 1.4 16V TSI 122KM-125KM EA211

35475
Silnik VW 1.4 16V TSI 122KM-125KM EA211

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.4 16V TSI o mocy 122 lub 125KM z rodziny EA211 został wprowadzony na rynek w 2012 roku. Jednostka zastąpiła poprzednią bardzo awaryjną wersję o oznaczeniu EA111. Konstrukcja o całkowicie nowej,  zaawansowanej technologii. W jednostce zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, co miało przełożyć się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania. Jedna z najważniejszych zmian jest zmiana w budowie układu rozrządu, obecna wersja jest napędzana paskiem z bezterminową wymianą a nie tak jak w poprzedniej wadliwym łańcuchem.Jednak każdy użytkownik powinien kontrolować pasek rozrządu co 60 tys ponieważ zdarzały się jego pęknięcia


Silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika.Niestety nie wszystko udało się poprawić,awaryjny okazał się również siłownik zaworu upustowego turbiny oraz plastikowa pompa z dwoma termostatami która często przecieka. Co do kultury pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie, jak również dynamika oraz elastyczność. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie, o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • niski poziom emisji spalin
  • świetna elastyczność
  • bezterminowy rozrząd

Wady

  • awarie pompy wody z dwoma termostatami
  • awarie siłownika zaworu upustowego turbiny

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po bezterminowo
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Rozrząd

Kontrola paska rozrządu co 60 tys/km !

W niektórych odmianach interwał wymiany rozrządu przypada na przebieg 240 tys.km

Silnik spełnia normy spalin Euro 6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

75%
1%
9%
1%
7%
1%
5%
Suma głosów: 85

Opinie użytkowników

30.06.2021 Seat leon
(10.0)
Opinia: Leon 3 z 2015r, obecnie 74tyś km - zero awarii, nic się nie dzieje , oleju nie bierze wcale. Olej wymieniany co 10-15tys km. Cichy, elektryczny moc podniesiona do 161KM seryjnie było 137KM. Spalanie ok 6-7l a przyspieszenie 0-100km poniżej 8sek, czego chcieć więcej ?
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność, kultura, spalanie, brak awarii.
Wady: Brak
  • Silnik: 1.4 TSI 125KM CZCA
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 74tyś
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
07.02.2020 Golf 7 Variant
(9.0)
Opinia: Golf Variant VII, rocznik 2014. Sprzedałem po 5 latach użytkowania i przejechaniu 82 tysięcy kilometrów. W tym czasie nie przytrafiła się żadna awaria silnika. Kultura pracy bardzo dobra, na postoju można stanąć obok maski i rozmawiać szeptem. W trakcie jazdy w kabinie również cicho, do
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Elastyczność, kultura pracy, niskie spalanie, przyzwoita dynamika
Wady: Do 82 tys. km żadne się nie ujawniły
  • Silnik: 122KM EA211
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 82000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam