Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 1.4 16V TSI o mocy 122 lub 125KM z rodziny EA211 został wprowadzony na rynek w 2012 roku. Jednostka zastąpiła poprzednią bardzo awaryjną wersję o oznaczeniu EA111. Konstrukcja o całkowicie nowej, zaawansowanej technologii. W jednostce zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, co miało przełożyć się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania. Jedna z najważniejszych zmian jest zmiana w budowie układu rozrządu, obecna wersja jest napędzana paskiem z bezterminową wymianą a nie tak jak w poprzedniej wadliwym łańcuchem.Jednak każdy użytkownik powinien kontrolować pasek rozrządu co 60 tys ponieważ zdarzały się jego pęknięcia
Silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika.Niestety nie wszystko udało się poprawić,awaryjny okazał się również siłownik zaworu upustowego turbiny oraz plastikowa pompa z dwoma termostatami która często przecieka. Co do kultury pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie, jak również dynamika oraz elastyczność. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie, o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Rozrząd
Kontrola paska rozrządu co 60 tys/km !
W niektórych odmianach interwał wymiany rozrządu przypada na przebieg 240 tys.km
Silnik spełnia normy spalin Euro 6
Audi A1 8X FL 1.4 16V TFSI 125KM (CZCA)
Audi A3 8V 1.4 16V TFSI 122KM (CMBA/CXSA)
Audi A3 8V 1.4 16V TFSI 125KM (CXSB/CZCA)
Audi Q3 8U FL 1.4 16V TFSI 125KM (CZDB)
Seat Leon III 1.4 16V TSI 122KM (CMBA)
Seat Leon III FL 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Seat Toledo IV FL 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Skoda Rapid 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Skoda Rapid FL 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Skoda Yeti FL 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Skoda Superb III 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Skoda Kodiaq I 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Volkswagen Golf VII 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 16V TSI BMT 125KM (CZCA)
Volkswagen Scirocco III FL 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Volkswagen Tiguan II 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Volkswagen Jetta VI FL 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Volkswagen Passat B8 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Volkswagen Caddy IV 1.4 16V TSI BMT 125KM (CZCB)
Volkswagen Caddy IV 1.4 16V TSI BMT 131KM (DJKD)
| Średnia (głosów: 4) | (9.3) |
| Trwałość | 9.5/10 |
| Utrzymanie | 9.3/10 |
| Dynamika | 9.3/10 |
Audi A1 8X FL 1.4 16V TFSI 125KM (CZCA)
Audi A3 8V 1.4 16V TFSI 122KM (CMBA/CXSA)
Audi A3 8V 1.4 16V TFSI 125KM (CXSB/CZCA)
Audi Q3 8U FL 1.4 16V TFSI 125KM (CZDB)
Seat Leon III 1.4 16V TSI 122KM (CMBA)
Seat Leon III FL 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Seat Toledo IV FL 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Skoda Rapid 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Skoda Rapid FL 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Skoda Yeti FL 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Skoda Superb III 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Skoda Kodiaq I 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Volkswagen Golf VII 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 16V TSI BMT 125KM (CZCA)
Volkswagen Scirocco III FL 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Volkswagen Tiguan II 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Volkswagen Jetta VI FL 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Volkswagen Passat B8 1.4 16V TSI 125KM (CZCA)
Volkswagen Caddy IV 1.4 16V TSI BMT 125KM (CZCB)
Volkswagen Caddy IV 1.4 16V TSI BMT 131KM (DJKD)