Silnik Volkswagen 1.4 16V TSI o mocy 122 lub 125KM z rodziny EA211 został wprowadzony na rynek w 2012 roku. Jednostka zastąpiła poprzednią bardzo awaryjną wersję o oznaczeniu EA111. Konstrukcja o całkowicie nowej, zaawansowanej technologii. W jednostce zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, co miało przełożyć się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania. Jedna z najważniejszych zmian jest zmiana w budowie układu rozrządu, obecna wersja jest napędzana paskiem z bezterminową wymianą a nie tak jak w poprzedniej wadliwym łańcuchem.Jednak każdy użytkownik powinien kontrolować pasek rozrządu co 60 tys ponieważ zdarzały się jego pęknięcia
Silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika.Niestety nie wszystko udało się poprawić,awaryjny okazał się również siłownik zaworu upustowego turbiny oraz plastikowa pompa z dwoma termostatami która często przecieka. Co do kultury pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie, jak również dynamika oraz elastyczność. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie, o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Rozrząd
Kontrola paska rozrządu co 60 tys/km !
W niektórych odmianach interwał wymiany rozrządu przypada na przebieg 240 tys.km
Silnik spełnia normy spalin Euro 6
Średnia (głosów: 4) | (9.3) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 9.3/10 |