Silnik Volkswagen 1.8 16V TFSI o mocy 190 lub 192KM z oznaczeniem EA888evo lub Gen.3 stosowano w latach 2014-2018. Znajdziemy go pod maską Audi A1, A6 a także Seata Ibizy IV Cupra oraz VW Polo V GTI. Jest to trzecia generacja tej jednostki. Konstrukcja silnika została poddana modyfikacjom w celu uniknięcia poważnych usterek, które trapiły wersje poprzednie co pozwoliło wyeliminować wysoką awaryjność jednostki. Najważniejszą zmianą było wprowadzenie podwójnego układu wtryskowego, wspólnego wielopunktowego MPI oraz bezpośredniego FSI z 8-ma wtryskiwaczami. Najbardziej jednak oczekiwane zmiany zaszły w budowie głowicy, z której usunięto kolektor wydechowy oraz zastosowano nowe tłoki.
Te zabiegi pozwoliły na wyeliminowanie dużego poboru oleju, co było zmorą poprzedniej wersji. Ulepszono układ doładowania, turbosprężarka otrzymała zawór spustowy sterowany elektronicznie oraz wprowadzono nowszej generacji termostat regulowany elektronicznie. Te oraz inne rozwiązania wpłynęły na wyższą kulturę pracy, lepszą dynamikę oraz niższy poziom spalania. a co najważniejsze silnik stał się praktycznie bezawaryjny. Użytkownicy aut z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani dobrymi osiągami wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: DAJA/DAJB/CYGA
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |