Volkswagen

Silnik VW 2.0 16V TFSI 170KM EA113

22777
Silnik VW 2.0 16V TFSI 170KM EA113

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 16V TFSI z rodziny EA113 o mocy 170KM wszedł do produkcji w 2004 roku i miał zastosowanie w samochodach Audi A4 i A6. Konstrukcja silnika nowoczesna, miała zastąpić wysłużoną aczkolwiek bardzo trwałą i udaną jednostkę 1.8 Turbo. Silnik został oparty na wersji 2.0 FSI wolnossącej, która została wycofana z produkcji. Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośredni z wysokociśnieniową pompą paliwa oraz turbosprężarką.


Konstrukcja tłoków, głowicy i kadłuba wykonany ze stopu aluminium. Ponadto zastosowano kolektor z klapami sterującymi przepływem powietrza jak również system zmiennych faz rozrządu. Takie rozwiązania przełożyły się na bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania. Poza tymi atutami silnik okazał się bardzo problematyczną konstrukcją, którą trapiły poważne awarie, co powodowało wysokie koszty naprawy.


Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć duże ubytki oleju, gromadzenie się nagaru na zaworach dolotowych oraz problem z zacierającymi się wałkami rozrządu. Właśnie największym problemem był duży ubytek oleju, który w konsekwencji doprowadzał do poważne awarii jakim były zatarcia wałków rozrządu. Poza tak problematycznymi usterkami silnik chwalony jest za dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz bardzo dobra dynamikę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • bardzo duża awaryjność
  • zbieranie się nagaru
  • nadmierny pobór oleju
  • nietrwała wałki rozrządu
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000 km lub 180.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: BPJ/BYK

Normy oleju do silników benzynowych

Norma VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA C3 lub API SN

Rozrząd

Wymiana paska rozrządu jest uzależniona od modelu oraz roku produkcji i może przypadać na 150.000 km lub 180.000 km.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.5)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

65%
3%
6%
6%
3%
3%
13%
Suma głosów: 31

Opinie użytkowników

22.12.2023 A6C6
(9.0)
Opinia: dobry silnik nie sprawia problemów
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: podatność na tuning soft+ic+wydech i 271km spalanie 11.6 miasto i 10 na trasie
  • Silnik: 271/ea113 BPJ ori 170km
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 286000
  • Spalanie: 11.6 l/100km
Polecam
30.08.2020 Audi A6
(6.0)
Opinia: Przy 220000 tys. Wyjechane gniazda wałków pompy oleju co skutkuje brakiem ciśnienia oleju w silniku. Zrobiony modif na taką pompę jak w 1.9 tdi.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dobra dynamika.
Wady: Silnik BPJ awaryjna pompa oleju. Nie można jej regenerować tak jak w silnikach 2.0 tdi. Bierze olej.
  • Silnik: 170Km/BPJ
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 226000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię