Volkswagen

Silnik VW 1.4 16V TSI 122KM-125KM EA111

43610
Silnik VW 1.4 16V TSI 122KM-125KM EA111

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen
Silnik Volkswagen 1.4 16V TSI z rodziny EA111 o mocy 122 lub 125KM miał debiut w roku 2006. Występował w samochodach Audi (pod oznaczeniem TFSI), Seat, Skoda oraz VW. Silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, intercooler, turbosprężarkę oraz łańcuch rozrządu. Wszystko to miało wpłynąć na wysoką kulturę pracy oraz dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa. Pod tym względem konstruktorzy z pod znaku VW osiągnęli zamierzony cel, jednostka spisuje się rewelacyjnie jest dynamiczna i oszczędna.


Niestety nikt nie przypuszczał, że będzie tak awaryjna. Odmiany silnika z początku produkcji cierpiały na awarie napinacza łańcucha rozrządu oraz jego rozciąganie. Ponadto trzeba zwrócić uwagę na awarie sprzęgiełka magnetycznego pompy wody oraz pękające tłoki i pierścienie. Po 2010 roku silnik został w wielu kwestiach poprawiony a jego usterkowość zmalała. Pamiętać jednak trzeba, że każdy silnik wymaga odpowiedniego serwisowania i przed zakupem warto sprawdzić jego historię oraz przebieg.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • dostępność cześci

Wady

  • silnik z pierwszych lat produkcji dość awaryjny
  • problem z łańcuchem rozrządu
  • pękające tłoki
  • awarie sprzęgiełka magnetycznego

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: CMSA/CMSB/CAXC/CAXA/CNVA

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.0)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

75%
2%
15%
2%
2%
2%
2%
Suma głosów: 106

Opinie użytkowników

03.05.2024 VW Eos
(8.7)
Opinia: Auto posiadam od roku, jedyne co musiałem zrobić to wymienić rozrząd (lubił sobie postukać gdy długo postał). Dziwne, bo w internecie pisali, że producent po 2010 układ rozrządu poprawił, a mój EOS jest z 2011 roku. Ale wymieniłem i jestem spokojny 😎 O świecach i
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: -dynamika -niskie spalanie w trasie
Wady: -dość wysokie spalanie w mieście -silnik jest głośny, słychać że jest napędzany łańcuchem
  • Silnik: 122KM CAXA
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 109500
  • Spalanie: 6.1 l/100km
Polecam
21.01.2021 Octavia II FL
(9.0)
Opinia: Zanim poczytałem trochę o tym silniku oraz innych 1.4 TSI to miałem miałem obawy... w tej chwili mogę napisać, że bez powodu. Wymiana łańcucha mnie ominęła - poprzednik zrobił to niedługo przed sprzedażą. Samochód nie ma ze mną lekko a sprawuje się znakomicie, między wymianami
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Całkiem dynamiczny, cichy i ekonomiczny
Wady: Przy niskich temperaturach niezbyt szybko się nagrzewa
  • Silnik: 122/CAXA
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 165000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
28.06.2019 SKODA Ocavia 2FL Combi
(9.3)
Opinia: Silnik z 04.2010, przy przebiegu 46tyś./6lat zaliczył grzechotanie łańcucha, wymiana w ASO i cisza. Obecnie ma 80yś /9lat i jak na razie bezawaryjny, 2-3sekundy wolno postuka jak każdy 1,4TSI EA111 (prawdopodobnie wariator musia nabrać ciśnienia oleju) i jest cichutka praca. Bardzo dynamiczny, ładnie się zbiera
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 122/CAXA
  • Rocznik / Przebieg: 2010/80tyś.
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam