Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 1.4 16V TSI z rodziny EA111 o mocy 122 lub 125KM miał debiut w roku 2006. Występował w samochodach Audi (pod oznaczeniem TFSI), Seat, Skoda oraz VW. Silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, intercooler, turbosprężarkę oraz łańcuch rozrządu. Wszystko to miało wpłynąć na wysoką kulturę pracy oraz dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa. Pod tym względem konstruktorzy z pod znaku VW osiągnęli zamierzony cel, jednostka spisuje się rewelacyjnie jest dynamiczna i oszczędna.
Niestety nikt nie przypuszczał, że będzie tak awaryjna. Odmiany silnika z początku produkcji cierpiały na awarie napinacza łańcucha rozrządu oraz jego rozciąganie. Ponadto trzeba zwrócić uwagę na awarie sprzęgiełka magnetycznego pompy wody oraz pękające tłoki i pierścienie. Po 2010 roku silnik został w wielu kwestiach poprawiony a jego usterkowość zmalała. Pamiętać jednak trzeba, że każdy silnik wymaga odpowiedniego serwisowania i przed zakupem warto sprawdzić jego historię oraz przebieg.
Opinia:
Auto posiadam od roku, jedyne co musiałem zrobić to wymienić rozrząd (lubił sobie postukać gdy długo postał). Dziwne, bo w internecie pisali, że producent po 2010 układ rozrządu poprawił, a mój EOS jest z 2011 roku. Ale wymieniłem i jestem spokojny 😎 O świecach i
cewkach nie musiałabym nawet wspominać, ale musiałem je wymienić bo poprzedni właściciel miał to w poważaniu, były od nowości. Przez to obroty silnika na biegu jałowym lekko się wahały. Po odpaleniu przy oleju 5W30 słychać popychacze przez kilka sekunf, ale w ASO powiedzieli że ten typ tak ma. Poradzili zmienić olej na 0W40 i rzeczywiście dzięki temu znacznie się wyciszyły - rzadszy olej szybciej je napełnia. Ogólnie polecam, nie ma się co bać tych silników a zwłaszcza po 2010 roku ☺️
8.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
-dynamika
-niskie spalanie w trasie
Wady:
-dość wysokie spalanie w mieście
-silnik jest głośny, słychać że jest napędzany łańcuchem
Silnik:
122KM CAXA
Rocznik:
2011
Przebieg:
109500
Spalanie:
6.1 l/100km
Polecam
21.01.2021Octavia II FL
(9.0)
Opinia:
Zanim poczytałem trochę o tym silniku oraz innych 1.4 TSI to miałem miałem obawy... w tej chwili mogę napisać, że bez powodu. Wymiana łańcucha mnie ominęła - poprzednik zrobił to niedługo przed sprzedażą. Samochód nie ma ze mną lekko a sprawuje się znakomicie, między wymianami
oleju (10.000km) dolewam 400-500ml oleju. Dynamika całkiem spoko, mimo masy samochodu. Spalanie w trasie 5-6, w mieście 8-9, autostrada 140+ to około 9
9.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
Całkiem dynamiczny, cichy i ekonomiczny
Wady:
Przy niskich temperaturach niezbyt szybko się nagrzewa
Silnik:
122/CAXA
Rocznik:
2009
Przebieg:
165000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
28.06.2019SKODA Ocavia 2FL Combi
(9.3)
Opinia:
Silnik z 04.2010, przy przebiegu 46tyś./6lat zaliczył grzechotanie łańcucha, wymiana w ASO i cisza. Obecnie ma 80yś /9lat i jak na razie bezawaryjny, 2-3sekundy wolno postuka jak każdy 1,4TSI EA111 (prawdopodobnie wariator musia nabrać ciśnienia oleju) i jest cichutka praca. Bardzo dynamiczny, ładnie się zbiera
od 1700ob.min, spalanie: do90km/h=4,8l, do 110km/h=5,5l, do 140km/h=7l, miasto=8l. Wymiana oleju co rok=śrenio10tyś.