Silnik 5.2 V10 40V FSI z rodziny EA824evo to nowoczesna konstrukcja opracowana na bazie sprawdzonej wersji 4.2 FSI. Znajdziemy ją pod maską sportowego Audi R8 z mocą 525, 540, 550 lub 610KM. Jednostka o bardzo skomplikowanej budowie, wykonana z aluminium i krzemu, powstała przez niskociśnieniowe odlewanie grawitacyjne. Dodatkowo zastosowano kute wały korbowe oraz korbowody aby konstrukcja mogła wytrzymać tak duże obciążenia. Jak przystało na tego typu silnik zastosowano w nim rozrząd oparty na łańcuchu, który jest nowoczesny i skomplikowany.
Podwójne wałki rozrządu napędzane są łańcuchami z regulacją rozrządu dolotowego i wydechowego. Konstrukcja jest naszpikowana nowinkami, które niewątpliwie przekładają się na wyśmienitą pracę jednostki. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz świetnymi osiągami. Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części oraz serwis są bardzo kosztowne.
Rodzaj układu: 10-cylindrowy
Ilość zaworów: 40
Typ wtrysku: bezpośredni
Kody silnika: BUJ/CTYA/CTPA/CSPB/CSPA
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |